شناسهٔ خبر: 66678219 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت:

دستگاه‌های مسئول از قرارداد اتوبوس‌های چینی خبر دارند

شهردار تهران گفت: تمامی دستگاه‌های مسوول، هم از قرارداد خبر دارند و هم در جریان متن آن هستند. محصول این قرارداد بسیار ارزان‌تر از محصول داخلی است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «علیرضا زاکانی» شهردار تهران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه متروی تهران اظهار کرد: امروز عملیات عمرانی خط ۹ مترو تهران آغاز می‌شود که این خط از چیتگر شروع می‌شود و تا دولت‌آباد ادامه می‌یابد. در واقع این خط مترو، از شمال تا جنوب است و نقاط مختلف شهر تهران را به هم متصل می‌کند.

وی افزود: عملیات اجرایی دو خط دیگر ۸ و ۱۰ مترو هم قبل از عید نوروز شروع شده است و خط چهارم را هم در هفته‌های آینده آغاز خواهیم کرد.

شهردار تهران در توضیح هزینه‌های ساخت مترو با بیان اینکه هر کیلومتر خط مترو حدود ۳ همت هزینه دارد، بیان کرد: خط ۹ که در حدود ۴۰ کیلومتر است، عددی بالغ بر ۱۲۰ همت را به خود اختصاص می‌دهد.

زاکانی عنوان کرد: عملیات خط مترو در مدت حدود ۴ تا ۵ سال کامل می‌شود اما هر قطعه‌ای که تکمیل و متصل شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص قرارداد با شرکت چینی برای واردات اتوبوس نیز اگفت: این یک شرکت ساختمانی است و هیچ ربطی به خرید خودرو ندارد. فردی که آن حرف‌ها را زده بود، حرف‌هایش نادرست و غیر کارشناسی است.

شهردار تهران با اشاره به ادعای محرمانگی این قرارداد، گفت: محرمانگی آن به معنای مشخص از طرف خارجی است و در دولت هم اعلام شد که به دلیل آسیب نرسیدن به موضوعات باید از طرف دستگاه‌های مسوول رسیدگی شود؛ بنابراین تمامی دستگاه‌های مسوول، هم از قرارداد خبر دارند و هم در جریان متن آن هستند. محصول این قرارداد بسیار ارزان‌تر از محصول داخلی است.

نظر شما