شناسهٔ خبر: 66678071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

بهلول قاتل آزاد شد

مرد ۶۵ساله که به اتهام قتل و دفن جسد دختر نوجوانی در باغچه خانه‌اش در تهران بازداشت و زندانی شده بود، با عفو مشروط آزاد شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، پرونده گم شدن شیما دختر ۱۶ساله بیست و ششم مرداد سال۹۸ با شکایت پدرخوانده‌اش در دادسرای جنایی تهران به جریان افتاد. اوازخانه بیرون رفته وناپدید شده بود‌.تحقیقات پلیسی نشان می‌داد او آخرین بارحوالی پایانه بیهقی تهران سوار خودروی پژو پارس سفید رنگ شده و فیلم دوربین مداربسته آنجا این تصویر راثبت کرده است.سرانجام راننده این خودرو به نام بهلول شناسایی و بازداشت شد.اودرتحقیقات مدعی بودکه این دختر مسافرش بوده واورادرخیابانی پیاده کرده ودیگراز سرنوشتش اطلاعی ندارد‌. 

درخواستی برای دستگیری قاتل
این مرد آزاد شد اماچندماه بعد با انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی که در آن پدرخوانده شیما از رئیس قوه‌قضاییه برای پیداکردن دخترش کمک می‌خواست، رسیدگی به پرونده از سرگرفته شدوبهلول باردیگر بازداشت شد واین باربه قتل شیما اعتراف کرد. با اعتراف‌های اولیه او، تیمی ازماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران به خانه صاحبخانه متهم رفته و بقایای جسد دختر نوجوان را در باغچه خانه او پیدا کردند.
متهم درصحنه بازسازی قتل شیما گفت‌: او ازخانه قهر کرده بود که سوارخودرویم شد و به خانه‌ام آمد‌. ۵۰روز نزدم بود. شب حادثه من و شیما درحال تماشای تلویزیون بودیم،گفت قرص‌های اعصابش تمام شده وخواست برایش آن را از داروخانه بخرم. به داروخانه رفتم اما قرص را پیدا نکردم سر همین موضوع به من پرخاش کرد که عصبانی شدم و با انداختن شال دور گردنش او را خفه کردم و درادامه جسد را در باغچه دفن نمودم. 
با اعتراف‌های متهم او روانه زندان شد.درتحقیقات بعدی والدین واقعی مقتول شناسایی شدند. درجریان تحقیقات از آنها معلوم شد والدینش سال‌ها قبل از هم جدا شده‌اند.مادر معتا‌دش به زندان رفته و شیمای ۱۰روزه رابه دایی‌اش سپرده بودند و او نیز سرپرستی وی را به خانواده‌ای داده بود.مدتی بعد این پرونده با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه متهم به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد‌. 

بخشش در دادگاه
اردیبهشت سال۱۴۰۱ بهلول به اتهام قتل عمد،اختفای دختر نوجوان و دفن جسد او محاکمه شد. در جلسه دادگاه والدین شیما گفتند که قاتل را بخشیده‌اند و دیه می‌خواهند. بهلول در جلسه محاکمه گفت‌: دختر نوجوان خودش با من همراه شده و به خانه‌ام آمد. معتاد بود و شیشه مصرف می‌کردیم. روز حادثه با لباس نامناسب به تراس رفت و از این‌که همسایه‌ها او را با آن وضعیت دیده بودند عصبانی شدم و خفه‌اش کردم. دعوای ما چند ثانیه بیشتر طول نکشید. قضات دادگاه با توجه به این‌که خانواده مقتول اعلام گذشت کرده بودند بهلول را محکوم به گذراندن ۸ سال حبس کردند که این حکم در دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد‌. سرانجام این مرد تبهکار که در زندان به سر می‌برد توانست از عفو مشروط استفاده کند و دو روز پیش از زندان قزلحصار کرج آزاد شد‌. 

نظر شما