شناسهٔ خبر: 66677205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در وبینار مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید مطرح شد:

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زن و مقایسه با غرب

وبینار آموزشی با موضوع «دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زن و مقایسه با غرب» به همت مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید و با ارائه امیرعلی کتابی عضوهیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
 

 

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، معصومه مقیمی مشاور رئیس  سازمان و سرپرست مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور عنوان کرد:  زمانی اروپاییان از دانش و فلسفه مسلمین تمدنی را پایه گذاری کردند که هر چند جلوه‌های فناوری و آسایش و رفاه مادی را به ارمغان آورد اما نتوانست آرامش و خوشبختی را به انسان‌ها عرضه نماید. این تمدن مادی به فرموده مقام معظم رهبری ظاهری پر زرق و برق اما باطنی خطرناک را برای بشریت داشت امروز تضادهای تمدن غربی با فساد اخلاقی، پوچی و پوکی معنوی خود را نشان داده است.

وی افزود:  اینک بر ماست که به عنوان اساتید بانوی بسیجی جهت احیای تمدن نوین اسلامی همت گمارده و در این میدان نقش آفرینی ویژه‌ای داشته باشیم.

 کتابی در این وبینار با بیان آنکه انقلاب ایران انقلابی بزرگ و دوران‌ساز است و تاثیرات عمیق ایجاد کرده است عنوان کرد: این تاثیرات تنها به ایران منحصر نشده و در ابعاد جهانی رشد و نمو کرده است. این انقلاب توانسته خود را نشر دهد همچنین از ویژگی‌های آن است که تنها موجب تغییر و  تحول درحاکمیت نبوده بلکه تحولات فرهنگی و اجتماعی را نیز شامل شده است.

وی افزود: وجود مفاهیمی چون امام، شهادت، امت، قیام عاشورا، بسیج نشان دهنده پویایی انقلاب است و همچنین دستاوردهای آن در حوزه بانوان و اهداف و آرمان‌ها و به خصوص حضور پررنگ زنان در عرصه انقلاب نشان دهنده بلوغ فکری در بحث زنان است.

کتابی در ادامه به تاریخچه نقش و حضور زنان در زمان صفویه، قاجار و پهلوی سایر دوران‌ها در ایران اشاره کرد و افزود: در دوران پهلوی و دره دیکتاتوری رضا خان زنان از کمترین حقوق برخوربودند به همین دلیل زنان با تشکیل انجمن‌ها به صورت خصوصی فعالیت می‌کردند این در حالی‌است که تاریخی ترین موضع گیری نسبت به مشارکت زنان در قانون اساسی ایران صورت گرفته است و از شان خانوادگی و اجتماعی بانوان حمایت شده است. 

وی با اشاره به دیدارهای مختلف بانوان فعال در همه عرصه‌ها با رهبری معظم انقلاب خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور پر‌رنگ بانوان در همه عرصه‌ها مخصوصا در عرصه علم و فناوری هستیم. حضور بانوان درعرصه‌های مدیریتی هم بعد از انقلاب بسیار چشمگیر است.

این استاد دانشگاه در ادامه برخی محورهای مقایسه دیدگاه زن در انقلاب اسلامی و غرب را برشمرده و از آن جمله  مقایسه‌‎‎ای در آمار زنان تحصیل کرده، امید به زندگی در زنان، میزان خودکشی زنان، رشد سواد نسبت به پسران، آمار زنان زندانی، مراقبت‌های بارداری میان این دو دیدگاه ارائه کرد.
انتهای پیام/
 

نظر شما