شناسهٔ خبر: 66676712 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گوشی سونی اکسپریا 1 VI‌ اینجاست؛ سخت‌افزار رده‌بالا با یک دوربین دل‌پذیر

صاحب‌خبر -

گوشی پرچمدار سونی اکسپریا 1 VI با بروزترین سخت‌افزار دنیای موبایل، یک نمایشگر بزرگ، دوربین‌های با کیفیت و البته قیمت بالا رونمایی شد.

سونی اکسپریا 1 VI به طور رسمی معرفی شد. محصولی که در چندین بخش مهم نسبت به نسل قبلی خودش، اکسپریا 1 V برتری دارد. بزرگ‌ترین تغییر، کنار گذاشتن نمایشگر اولد 4K با نسبت تصویر سینمایی ۲۱ به ۹ و حرکت به سمت پنل‌های متداول‌تر ۱۹.۵ به ۹ با رزولوشن 1080×2340 پیکسلی است. ابعاد این نمایشگر همچنان ۶.۵ اینچ باقی‌مانده است، اما با نسبت تصویر جدید کمی بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد.

یک نمایشگر متفاوت و متداول‌تر

این نمایشگر با ارتقاء حداکثر روشنایی از 900 نیت به 1300 نیت، اکنون روشن‌تر از قبل شده است. علاوه بر این هوشمندتر هم خواهد بود. پنل LTPO به‌طور متغیر بین 1 هرتز تا 120 هرتز تنظیم می‌شود، در حالی که اکسپریا 1 V بیشتر بین 60 هرتز و 120 هرتز جابه‌جا می‌شد.

نمایشگر گوشی سونی اکسپریا 1 VI‌ نمایشگر گوشی سونی اکسپریا 1 VI‌

این احتمالا تأثیر مثبتی بر عمر باتری خواهد داشت. سونی ادعا می‌کند که باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب این دستگاه دو روز دوام می‌آورد. باتری می‌تواند با شارژر 30 واتی در 30 دقیقه 50 درصد شارژ شود و به لطف قابلیت‌های Battery Care و Xperia Adaptive Charging، حداقل 80 درصد از ظرفیت خود را پس از 4 سال استفاده حفظ کند.

عاشقان صدا و موسیقی از بلندگوهای استریو جلویی Xperia 1 VI با صدای وسیع‌تر و متعادل‌تر و اعوجاج کمتر، لذت خواهند برد. یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری با یک مدار صوتی پرمیوم جدید نیز خروجی صوتی فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما می‌گذارد.

دوربین گوشی سونی اکسپریا 1 VI‌ دوربین گوشی سونی اکسپریا 1 VI‌

همانطور که انتظار می‌رفت، سونی اکسپریا وان VI به جدیدترین چیپست کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 با 12 گیگابایت رم مجهز شده است. در اروپا کاربران می‌توانند این سخت‌افزار را با 256 گیگابایت حافظه همراه کنند، در حالی که خریداران در ژاپن و شرق آسیا نسخه 512 گیگابایتی را دریافت خواهند کرد.

سرانجام سونی به یک محفظه بخار در گوشی پرچمدار خود اشاره می‌کند که به‌طور قابل توجهی به خنک‌کننده دستگاه کمک می‌کند. FPS Optimizer جدید به طور پویا از استفاده CPU و نرخ فریم بسته به محیط بازی تنظیم می‌شود.

دوربین سونی اکسپریا 1 VI‌، برگ برنده ژاپنی‌ها

شاید در ظاهر سیستم دوربین این گوشی شبیه نسل قبلی باشد، اما تغییرات اساسی وجود دارد که می‌توانند تفاوت بزرگی را بین این دو ایجاد کنند.

دوربین گوشی سونی اکسپریا 1 VI‌ دوربین گوشی سونی اکسپریا 1 VI‌

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی سونی با حسگر ۱/۱.۳۵ اینچی، امسال بر خلاف سال گذشته حالت ۴۸ مگاپیکسلی با رزولوشن کامل را ارائه می‌کند. یک لنز ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز روی آن قرار گرفته است. دوربین فوق عریض گوشی نیز بدون تغییر مانده و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متری و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) را ارائه می‌دهد.

اما دوربین تله‌فوتو گوشی سونی با پیشرفت‌های خوبی همراه بوده است. گرچه حسگر همان حسگر 1/3.5 اینچی است، ولی اکسپریا وان VI یک ماژول زوم اپتیکال با قابلیت بزرگنمایی بیشتر، از 85 تا 170 میلی‌متر (معادل 3.5 تا 7.1 برابر) ارائه می‌دهد، در حالی که لنز تله‌فوتو در نسخه V محدوده 85 تا 110 میلی‌متر را پوشش می‌داد. همچنین امسال، قابلیت فوکوس نزدیک‌تر برای دوربین تله‌فوتو و حتی یک حالت تله‌ماکرو اختصاصی در فاصله 120 میلی‌متری، از ویژگی‌های جدید دوربین سونی اکسپریا 1 VI هستند. این دوربین تله‌فوتو همچنین فوکوس نزدیک ثابت در فاصله 4 سانتی‌متری (بزرگنمایی 2 برابر) با کمک فوکوس‌پیچینگ را ارائه می‌دهد.

به طراحی دستگاه بازمی‌گردیم. جایی که هر دو طرف آن از شیشه گوریلا گلس ویکتوس ساخته شده‌اند. در جلو ویکتوس ۲ و در پشت ویکتوس ۱ به‌کار رفته تا استحکام دستگاه را تضمین کنند. همچنین، شیشه پشتی مثل نسل قبل از یک روکش مات بهره می‌برد تا افتادن جای انگشتان دست روی آن به کمترین حد ممکن برسد. در کل فریم آلومینیومی گوشی نیز نوارهایی با طرح بافت وجود دارد.

رنگ‌بندی و طراحی گوشی سونی اکسپریا 1 VI‌ رنگ‌بندی و طراحی گوشی سونی اکسپریا 1 VI‌

گوشی سونی در زمان عرضه به اندروید ۱۴ مجهز خواهد بود و سه آپدیت بزرگ اندروید و ۴ سال بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. رنگ‌بندی این محصول شامل نسخه‌های مشکی، نقره‌ای پلاتینیوم و سبز خاکی می‌شود. قیمت پایه آن نیز از ۱۳۹۹ یورو آغاز می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما