شناسهٔ خبر: 66676521 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قاضی زاده هاشمی: کانون باید به فکر تولید پویانمایی، بازی‌های فکری و رایانه‌ای باشد

یک نماینده مجلس گفت: خوب است کانون پرورش فکری به بازی‌های فکری، پویانمایی، کارهای ترکیبی و حتی بازی‌های رایانه‌ای بپردازد. یک نماینده مجلس گفت: خوب است کانون پرورش فکری به بازی‌های فکری، پویانمایی، کارهای ترکیبی و حتی بازی‌های رایانه‌ای بپردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، ضمن بازدید از غرفه کانون پرورش فکری در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب از افزایش بودجه این نهاد فرهنگی خبر داد و افزود: خوشبختانه بودجه‌ کانون به شکل تصاعدی بالا می‌رود. امسال هم ۲۵۰ میلیارد تومان به این مبلغ افزوده شده است.

این نماینده مجلس، کانون را مولد کارهای فرهنگی دانست و گفت: کانون پرورش فکری، متولی اصلی کار برای کودکان و نوجوانان است. به همین‌خاطر تلاش ما در مجلس اختصاص بودجه کافی به کانون است. امیدواریم که این مرکز هم به استفاده بهینه از منابع مالی بپردازد.

قاضی‌زاده هاشمی، کتاب «لک‌لک‌ها بر بام» را در دست گرفت و گفت: من سال ۶۸ این کتاب را خوانده‌ام. نسل ما با بسیاری از آثار کانون خاطره دارد. البته خوب است کانون پرورش فکری به بازی‌های فکری، پویانمایی، کارهای ترکیبی و حتی بازی‌های رایانه‌ای بپردازد.

به گفته مدیرکل پیشین مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لازم است کانون از ابزار مدرن بهره ببرد و فضاها و دنیاهای تازه را تجربه کند. برای مثال، هوش مصنوعی در حال تغییردادن مناسبات بسیاری است و کانون نمی‌تواند به این موضوع‌ها توجه نکند. از سوی دیگر همکاری بیشتر میان کانون و آموزش و پرورش ضرورت دارد تا تنها یک سری اطلاعات خشک در اختیار بچه‌ها قرار نگیرد بلکه ذهن و اندیشه آن‌ها هم پرورش داده شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌های ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی، ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) و بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی https://book.icfi.ir/ حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما