شناسهٔ خبر: 66676397 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عباسی: فرهنگ گیلان در رویداد بزرگ اربعین متبلور شود

استاندار گیلان با بیان اینکه باید فرهنگ ناب اسلامی و عشق به اهل البیت(ع) گیلانیان در رویداد بزرگ اربعین متبلور شود، گفت: موکب‌ها در کنار خدمات رفاهی به خدمات فرهنگی نیز توجه کنند و این امر باید به یکی از اهداف مواکب گیلانی مبدل شود. استاندار گیلان با بیان اینکه باید فرهنگ ناب اسلامی و عشق به اهل البیت(ع) گیلانیان در رویداد بزرگ اربعین متبلور شود، گفت: موکب‌ها در کنار خدمات رفاهی به خدمات فرهنگی نیز توجه کنند و این امر باید به یکی از اهداف مواکب گیلانی مبدل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه در سال گذشته در جلسات اربعین تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، اظهار کرد: عملکرد مواکب گیلانی در سال گذشته به نسبت سالیان گذشته بسیار خوب بوده است که این روند باید در سال جاری نیز ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در خروج زائرین گیلانی از مرزهای سه‌گانه عراق گفت: سال گذشته در مرز عراق دچار محدودیت‌هایی شده بودیم و همین امر در مرز مهران منجر به ازدحام جمعیت شد و در نهایت جمعیت به سمت مرز قصر شیرین رفتند که بلافاصله یک موکب از گیلان در آن حضور داشت.

استاندار گیلان با تاکید بر تعیین میزان سهمیه آرد، گوشت و مرغ هر موکب بیان کرد: موکب‌ها میزان سوخت، آرد، گوشت، مرغ، برنج و سایر کالاهای خود را به ستاد اربعین و عتبات عالیات استان اعلام کرده و ستاد نیز با رایزنی با نهادهای مربوطه میزان کالا را تهیه و در کشور عراق بین مواکب گیلانی بر اساس میزان سهمیه، تقسیم کنند.

عباسی با بیان اینکه باید میزان ظرفیت‌ تمامی مواکب گیلانی توسط ستاد اربعین و عتبات عالیات بررسی شود، افزود: باید ظرفیت موکب‌ها در گیلان بررسی و اگر برخی از مواکب آمادگی اسکان و پذیرایی از زوار را ندارند، با دیگر موکب‌های گیلانی ادغام شوند.

وی نقش ارایه خدمات فرهنگی در مواکب گیلانی را بسیار موثر برشمرد و گفت:  موکب‌ها در کنار خدمات رفاهی باید به خدمات فرهنگی نیز توجه کنند و این امر باید به یکی از اهداف مواکب گیلانی مبدل شود.

در این ستاد همچنین با پرچم مقدس حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) فضا متبرک و معنوی تر شد.

انتهای پیام/

نظر شما