شناسهٔ خبر: 66676297 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مدیر سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد:

وجه فروش نمایشگاه کتاب کمرنگ شود

محسن مومنی شریف گفت:‌ بهتر است وجه فروش نمایشگاه کم شود و بیشتر خریدها از طریق فضای مجازی انجام بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محسن مومنی شریف، مدیر سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی، گفت: استفاده از عبارت‌ بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه و کشور برای نمایشگاه کتاب تکراری و کلیشه‌ای است اما همه باید بدانند که کار بزرگی در پس آن انجام می‌شود تا این نمایشگاه میزبان علاقه‌مندان کتاب باشد. 

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران همیشه نماد فرهنگمداری مردم و شاخصه‌ای برای فرهنگ عمومی کشور است، اظهار کرد: همیشه این انتقاد به نمایشگاه کتاب وارد بود که بعد فروشگاهی دارد اما خوشبختانه شاهد توسعه و گسترش بعد فرهنگی و برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور هستیم که در چند سال گذشته و امسال از نظر کمی و کیفی رشد خوبی داشته ‌است.

وی درباره برگزاری نمایشگاه مجازی همزمان با نمایشگاه فیزیکی گفت: نمایشگاه مجازی می‌تواند پاسخگوی کسانی باشد که فاصله زیادی با تهران دارند و موفق به بازدید از نمایشگاه حضوری نمی‌شوند. 

مدیر سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی درباره گسترش برنامه‌های جنبی نمایشگاه بیان کرد: بهتر است وجه فروش نمایشگاه کم شود و بیشتر خریدها از طریق فضای مجازی انجام بگیرد و این کار درعین‌حال هم برای کسانی که می‌خواهند نمایشگاه را ببینند و هم برای ناشران فرصتی مغتنم است؛ از طرف دیگر می‌تواند امکانی باشد تا مخاطبان به سهولت از نمایشگاه بازدید کنند و کتاب‌ها خوب دیده شود.

مومنی شریف همچنین درباره حضور همزمان کتابفروشان در نمایشگاه کتاب تصریح کرد: ناشران و کتابفروشان حضور یافته در نمایشگاه کتاب تهران امسال نسبت به سال‌های گذشته راضی‌ترند اما از نظر من هدف اصلی در کنار فروش، باید ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فروش کتاب باشد. همه این عوامل دست‌به‌دست هم داده تا مردم از نمایشگاه کتاب استقبال خوبی بکنند و حتی برخی از مردم بیشتر از یکبار برای استفاده از برنامه‌های فرهنگی و هنری در مکان نمایشگاه حاضر می‌شوند. 

این نویسنده درباره «ماه و بلوط» که آخرین اثرش در نمایشگاه کتاب امسال است، تصریح کرد: من جغرافیای کردستان را به خوبی ‌می‌شناسم و این کتاب ادای دین به مردم عزیز کردستان است و یک پیام بسیار مهم به کسانی است که از راه‌های غیرقانونی و غیراصولی دنبال خواسته‌های خود هستند.

مومنی شریف ادامه داد: زمانی که کتاب دیگرم «راز گل سرخ» که مربوط به شهید صیاد شیرازی است، رونمایی می‌شد با خودم گفتم این کتاب صاحب دارد. کتاب جدید هم ادامه همان مسیر است که من به دلیل مشغله‌های اجرایی از آن دور شده بودم. کتاب «ماه و بلوط» اثر کوچکی برای شناسایی کردستان است. رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نگاه حق‌شناسانه‌ای نسبت به کردها دارند. کردها همواره مرزبانان ایران بودند. شهدایی که کردستان داد، کمتر از اقوام دیگر نیست و این باید به نوعی روایت شود.

انتهای پیام

نظر شما