شناسهٔ خبر: 66676181 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ارادت به امام رضا(ع) در قلب مراوه تپه

جایگاه ویژه اهل بیت(ع) در بین اهل سنت/ ترکمن های روستای یانبلاغ شهرستان مراوه تپه بخشی از درآمد زراعت خود را برای زیارت امام رضا(ع) اختصاص می دهند

صاحب‌خبر -

آخوند روحانی، امام جمعه روستای یانبلاغ شهرستان مراوه تپه با اشاره به جایگاه ویژه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) در بین اهل سنت گفت: عده ای از مردم اهل سنت نیز بخشی از پول زراعت و محصول کشاورزی خود را به نیت زیارت امام رضا(ع) اختصاص می دهند.

آخوند صبرالدین روحانی با تبریک دهه کرامت گفت: امام رضا(ع) یک شخصیت بزرگوار و دوست داشتنی است که در قلب همه انسان های روی زمین جای دارد.

امام جمعه روستای یانبلاغ شهرستان مراوه تپه اگر بخواهیم در خصوص مناقب، منش، علم، تقوا و حلم امام رضا(ع) صحبت کنیم، قلم به دست بگیرمی و بنویسیم و هم نمی توانیم شرح حال زندگی آن حضرت را تمام کرد.

وی ادامه داد: اهل سنت اهل بیت(ع) را در قلبشان دوست دارند و محبت اهل بیت(ع) را در قلبشان ساری و جاری می کنند و در حال ترک کردن دنیا نیز به اهل بیت(ع) متوسل می شوند و می گویند: «یا ربی من با محبت اهل بیت دنیا را ترک کنم».

آخوند روحانی گفت: اهل بیت در بین اهل سنت جایگاه ویژه ای دارند و اسامی تمام ۱۲ امام به خصوص امام رضا(ع) در بین اهل بیت (ع) وجود دارد.

وی با اشاره به زیارت امام رضا(ع) رفتن خود در هر ماه، افزود: ایشان از سلاله پاک رسول الله (ص) آمده است و از اهل بیت مبارک رسول الله است.

امام جمعه روستای یانبلاغ شهرستان مراوه تپه ادامه داد: اهل سنت امام رضا(ع) را بسیار دوست دارند و در جایگاه خاصی دارد و بسیاری از بیمارها در جوار مبارک امام رضا(ع) و در حرم شریف به آن حضرت متوسل می شوند و با واسطه قرار دادن امام رضا(ع) از خداوند تعالی درخواست می کنند.

وی خاطرنشان کرد: عده ای از مردم اهل سنت نیز قسمتی از پول زراعت و محصول خود را به نیت زیارت امام رضا(ع) کنار می گذارند.

آخوند روحانی با اشاره به جایگاه ویژه و محبوبیت امام رضا(ع) در بین اهل سنت، گفت: در میان پسران و دختران ما حضرت معصومه(س)، خحواهر امام رضا(ع) نیز جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: نام امام رضا(ع) و حضرت زین العابدین و سایر نام های اهل بیت(ع) در میان اهل سنت وجود دارد و به این امامان محبت دارند.

امام جمعه روستای یانبلاغ شهرستان مراوه تپه اظهارامیدواری کرد: خداوند تعالی محبت اهل بیت(ع) را در قلوب ما ساری و جاری کند و با محبت همان اهل بیت(ع) از دنیا برویم و در روز قیامت مورد شفاعت اهل بیت و لطف و عنایت خدای تعالی قرار گیریم.

برچسب‌ها:

نظر شما