شناسهٔ خبر: 66675931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

جزئیات تازه از پرونده فرزندان معاون اول قوه قضاییه؛ دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضاییه علنی است؟/ ویدئو

سخنگوی قوه قضاییه درباره «دلیل غیرعلنی بودن دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه و انتشار برخی اخبار مربوط به آن صرفا از طریق یک رسانه» توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی قوه قضاییه گفت: رسیدگی به پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه به صورت غیرعلنی نیست بلکه به صورت علنی است و افراد می‌توانند آزادانه در دادگاه شرکت کنند و از آن مطلع شوند. از طرفی در خصوص انتشار محتویاتی که در دادگاه هست؛ چه این دادگاه‌ چه دادگاه‌های دیگر، با محدودیت و ممنوعیت قانونی روبرو هستیم زیرا پرونده در حال رسیدگی است و اطلاع رسانی با شرایطی است و دادگاه اگر مصلحت بداند مطالب آن را منتشر می‌کند.

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز «چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳»، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی‌ گفت: بی شک گرامی داشتن این مناسبت‌ها و یادآوری بزرگی آن بزرگانی که در تاریخ اسلام درخشیدند الگوی مناسبی برای شناخت بیشتر سیره آن بزرگواران و توجه به منش آنها در زندگی امروز ما است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره «دلیل غیرعلنی بودن دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه و انتشار برخی اخبار مربوط به آن صرفا از طریق یک رسانه»، گفت: بی‌شک مساله مبارزه با فساد در هر بعدی حتی اگر به فرزندان مسئولان کشور برگردد، جزو افتخارات قوه قضاییه است که پیشتاز است و نشان می‌دهد  در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارد و بدون ملاحظه کاری اقدام و اعلام می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره حضور مردم در دادگاه فرزندان معاون اول گفت: مردم می‌توانند آزادانه در این دادگاه شرکت کنند.

جهانگیر افزود: رسیدگی این پرونده  به صورت غیرعلنی نیست بلکه به صورت علنی است و افراد می توانند آزادانه در دادگاه شرکت کنند و از آن مطلع شوند. از طرفی در خصوص انتشار محتویاتی که در دادگاه هست؛ چه این دادگاه‌ چه دادگاه‌های دیگر،  با محدودیت و ممنوعیت قانونی روبرو هستیم زیرا پرونده در حال رسیدگی است و اطلاع رسانی با شرایطی است و دادگاه اگر مصلحت بداند مطالب آن را منتشر می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بعد از برگزاری جلسات دادگاه اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

منبع: ايسنا

نظر شما