شناسهٔ خبر: 66675440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اسلامی:

ایران ظرفیت گسترده‌ای در بخش‌های مختلف هسته‌ای دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در جریان سفر گروسی تثبیت شد که ایران یک ظرفیت گسترده در بخش‌های مختلف به ویژه هسته‌ای برای ارائه به جهان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «محمد اسلامی» امروز _چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت_ در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: هفته گذشته اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان برگزار شد. ۲۲ کشور در این کنفرانس شرکت کردند و از حدود ۶۰۰ مقاله ارائه شده به این کنفرانس ۴۲۰ مقاله پذیرفته شد.

وی بیان کرد: حدود ۱۰۰ سخنرانی در کارگروه‌های مختلف داشتیم. برای اولین بار توانستیم به صورت حرفه‌ای صدای جمهوری اسلامی و صدا مظلومیت مردم ایران را که حقایق برنامه‌های هسته‌ای را همیشه وارونه جلوه می‌کردند و سیاه نمایی می‌کردند، به اقصی نقاط دنیا منتقل کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در این کنفرانس گروسی حضور داشت و سخنرانی کرد و در جریان سفر گروسی تثبیت شد که ایران یک ظرفیت گسترده در بخش‌های مختلف به ویژه هسته‌ای برای ارائه به جهان دارد و دارای دانشمندانی توانمند است که حرف برای گفتن دارند.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: کار ما و آقای گروسی ارتباطی به مذاکرات رفع تحریم‌ها ندارد این بحث سیاسی است که به وزارت امور خارجه مربوط می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد نتیجه مذاکرات با گروسی بیان کرد: بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱ پابرجاست و حدود ۵۰ درصد از موارد باقی‌مانده ایران و آژانس حل و فصل شده و دو مکان باقی مانده در فرآیند حل و فصل قرار دارد که با توجه به برنامه‌ای که توافق کردیم معاونان طرفین روی آن در حال گفتگو و تعامل هستند.

اسلامی گفت: مذاکره برای رفع تحریم‌های اقتصادی مذاکراتی سیاسی مربوط به مقامات سیاسی و دیپلماتیک دو طرف است و ربطی به گفت‌وگوهای ما با آژانس ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به مقاله روزنامه لوموند فرانسه درباره شایعه خرید کیک زرد جمهوری اسلامی ایران از کشور نیجریه، گفت: باید بگویید منبع خبرش کجاست.

نظر شما