شناسهٔ خبر: 66675434 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تهویه صنعتی

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تهویه صنعتی

تهویه صنعتی یکی از عملیات‌های بسیار مهم است که در تمام کارخانه‌ها، سوله‌های صنعتی، مجتمع‌های فنی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد تا سرمایش، گرمایش و هوای تازه مورد نیاز محیط صنعتی تامین شود. در هر کارخانه یا محیط صنعتی و تولیدی که تهویه صنعتی حضور نداشته باشد، کار کردن غیر ممکن است یا اگر هم ممکن باشد به سلامتی کارگران ضررهای جبران ناپذیر وارد می‌کند.

شرکت اسپیرالی یکی از بهترین شرکت‌هایی است که برای اکثر کارخانه‌ها و تولیدی‌های بزرگ و کوچک سیستم‌های تهویه صنعتی متناسب با آن‌ها را با بهترین کیفیت، ارزان‌ترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید می‌کند.

تهویه صنعتی شامل چه بخش هایی است

عملیات تهویه صنعتی شامل سه بخش است که وجود هر کدام برای این که درنهایت محیط صنعتی گرمایش، سرمایش و هوای تازه مورد نیاز خود را به دست آورد ضروری است. بخش اول هر سیستم تهویه صنعتی دستگاه‌هایی است که سرمایش، گرمایش و هوای تازه لازم را تهیه می‌کنند. این دستگاه‌ها بسته به این که پروژه صنتی از چه نوعی باشد متفاوت خواهند بود. برای مثال برای دسترسی به سرمایش از چیلر و برای دسترسی به گرمایش از بویلر استفاده می‌شود.

بخش دوم سیستم‌های تهویه صنعتی شامل کانال‌های تهویه‌ای است که کار انتقال هوای تازه به درون محیط صنعتی و انتقال هوای آلوده به بیرون را انجام می‌دهند. شرکت اسپیرالی با خط تولید اختصاصی و متخصصان کارکشته‌ای که دارد توانسته شرایطی فراهم کند که طبق آن کانال‌های اسپیرالی با بهترین کیفیت و بالاترین بازدهی به دست شما رسیده و سیستم تهویه صنعتی پروژه خود را با کمترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان طراحی و پیاده‌سازی کنید. بخش سوم نیز شامل درچه‌ها و یونیت‌هایی است که گرمایش، سرمایش و هوای تازه را درون محیط صنعتی پخش می‌کنند.

سیستم مرکزی تهویه صنعتی

بسته به این که پروژه صنعتی شما از چه نوعی باشد، سیستم تهویه مرکزی آن متفاوت خواهد بود. برای مثال یکی از جدیدترین دستگاه‌هایی که همزمان کار تولید هوای تازه، گرمایش مورد نیاز محیط صنعتی و سرمایشی که در فصل تابستان باید تولید شده و درون محیط صنعتی پخش شود را در قالب یک دستگاه تولید می‌کند زنیت است. این که در کدام محیط صنعتی از چه نوع زنیتی با چه بازدهی استفاده شود نیازمند مشورت گرفتن از متخصصان شرکت اسپیرالی دارد که کارشان برآورد اوضاع پروژه‌های صنعتی و تعیین ابعاد و نوع سیستم مرکزی تهویه صنعتی است.

کانال کشی تهویه صنعتی

با مشخص شدن نوع دستگاهی که در مرکز سیستم تهویه صنعتی باید قرار گیرد، نوبت به طراحی و نصب کانال‌های صنعتی می‌رسد که کار تهیه هوا، سرمایش و گرمایش لازم برای انتقال از دستگاه مرکزی به بخش‌های مختلف ساختمان را انجام می‌دهند. شرکت اسپیرالی در زمینه طراحی و تولید بهترین کانال‌های اسپیرال با استفاده از ورق گالوانیزه تجربه و تخصص بسیار زیادی دارد و همین باعث شده که طراحی و تولید کانال‌های صنعتی توسط این شرکت با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. به این نکته توجه داشته باشید که اگر قسمت کانال کشی سیستم تهویه صنعتی استاندارد انجام شود، بازدهی سیستم به بالاترین مقدار خود می‌رسد و برای همین این بخش بسیار مهم است.

انواع کانال برای تهویه صنعتی

بر اساس متریالی که در ساخت کانال‌های تهویه مورد استفاده قرار می‌گیرد، این کانال‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در کل برای ساخت هر کانال تهویه صنعتی دو نوع طراحی وجود دارد: چهارگوش و اسپیرال. نوع اسپیرال کانال‌های تهویه هوای صنعتی بازدهی بیشتری داشته و کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد. متریال‌هایی که برای طراحی کانال‌های چهارگوش و اسپیرال مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز بسیار متفاوت است و شرکت اسپیرالی بر اساس نوع پروژه از این متریال‌ها استفاده می‌شود.

کانال اسپیرال گالوانیزه

کانال اسپیرال گالوانیزه یکی از پرکاربردترین کانال‌های تهویه صنعتی است که شرکت اسپیرالی در طراحی و تولید این نوع کانال به‌صورت تخصصی کار می‌کند و می‌توان با اطمینان گفت باکیفیت‌ترین نوع کانال‌های اسپیرال گالوانیزه که طول عمر بالایی دارند توسط این شرکت طراحی و ساخته می‌شود.

کانال تهویه با عایق از پیش ساخته

استفاده از عایق‌های صوتی و حرارتی در تولید کانال‌های تهویه صنعتی باعث شده که کار تهویه هوا و رساندن گرمایش و سرمایش از سیستم مرکزی به بخش‌های مختلف محیط صنعتی بسیار ساده شود. این نوع کانال‌ها از کنار هم قرارگیری دو ورق آلومینیوم یا گالوانیزه و جایگری یک عایق صوت و حرارت میان آن‌ها ساخته می‌شوند.

کاربردهای تهویه صنعتی

طراحی، تولید و نصب سیستم‌های تهویه صنعتی یکی ازمراحل بسیار ضروری راه‌اندازی هر واحد صنعتی محسوب می‌شود. در این زمینه شرکت اسپیرالی توانسته است با استفاده از بهترین متخصصان و متدهای جدید، صفر تا صد طراحی و تولید سیستم‌های تهویه صنایع مختلف را با هزینه‌ای بسیار اندک، در زمانی کوتاه و با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهد. در این مسیر بهترین متخصصان طراحی و تولید سیستم‌های تهویه صنعتی در شرکت اسپیرالی گرد هم آمده‌اند تا برای شرکت‌های بزرگ و کوچک، بیمارستان‌ها، کارگاه‌های تولیدی مختلف، هتل‌ها، رستوران‌ها، ساختمان‌های مسکونی بزرگ و... کار طراحی، تولید و نصب تمام بخش‌های سیستم تهویه صنعتی را انجام دهند.

استفاده از سیستم‌های تهویه صنعتی علاوه بر تصفیه هوای درون محیط صنعتی، به رساندن گرمایش، سرمایش، مقدار حرارت لازم و البته رطوبت مورد نیاز محیط صنعتی کمک می‌کند. برای همین یکی از مهم‌ترین کاربردهای نصب سیستم‌های تهویه صنعتی ایجاد محیطی سالم در کارخانه یا واحد تولیدی است که کارگران بتوانند در آن با شرایطی مناسب کار کنند. 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما