شناسهٔ خبر: 66675424 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تبدیل بیش از یک و نیم میلیون مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: تاکنون بیش از یک و نیم میلیون مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است که انتظار داریم تا پایان همین هفته این رقم به سه میلیون مجوز الکترونیک برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار با بیان اینکه سرعت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در روز‌های پایانی مهلت قانونی افزایش یافت افزود: روزانه ۱۰۰ هزار مجوز کاغذی تبدیل به شناسه یکتا شد و انتظار داریم تا آخر اردیبهشت برای چهار و نیم میلیون مجوز کاغذی شناسه یکتا صادر شود.

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: طبق قانون از ۲۶ اردیبهشت به بعد کسی که شناسه یکتا نداشته باشد و به عبارتی دیگر نامش در QR.MOJAVEZ.IR ثبت نشده باشد صاحب مجوز قانونی نیست.

وی گفت: همه افرادی که تاکنون مجوز‌های کاغذی خود را تبدیل به شناسه یکتا نکرده اند و یا کسانی که تاکنون مجوزی دریافت نکرده اند و فعالیتشان زیرزمینی و غیرقانونی بوده هر چه سریعتر مجوز الکترونیکی خود را از درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir دریافت کنند.

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار افزود: باتوجه به اینکه مهلت قانونی به اتمام رسیده است، به بانک و ادارات دولتی اعلام می‌کنیم مجوز کاغذی دریافت نکنند و طبق قانون فعالان اقتصادی را با شناسه یکتا احراز هویت کنند.

سیاح گفت: این کار را با گروه‌هایی شروع کردیم که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد شناسه یکتا دریافت کرده اند؛ در حال حاضر چندین شهرستان به صورت ۱۰۰ درصدی مجوز الکترونیک اخذ کرده اند که به بانک‌های این شهرستان‌ها اعلام کرده ایم از این پس مجوز کاغذی را قبول نکنند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی صنوف ۸۰ درصد، مجوز الکترونیک یا همان شناسه یکتا دریافت کرده اند که در این حوزه نیز به زودی به بانک‌ها اعلام می‌کنیم شناسه یکتا را معیار مجوز در احراز هویت و ارائه خدمت قلمداد کنند.

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار  گفت: همه مردم با گوشی‌های همراه یا رایانه‌های شخصی خود می‌توانند در سه دقیقه مجوز خود را از درگاه ملی مجوز‌ها در قسمت «شناسه یکتا برای مجوز‌های قدیمی» با وارد کردن سه شماره (شناسه پشت کارت ملی، شناسه مجوز قدیمی و شناسه پستی محل کار) اخذ کنند، اما اگر کسی نتوانست شخصاً مجوز خود را دریافت کند می‌تواند به دفاتر پیشخوان سراسر کشور مراجعه و با پرداخت ۳۰۰ هزار ریال مجوز کاغذی خود را تبدیل به شناسه یکتا کند.

<div id="video-display-embed-code_11114674"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4234603/11114674?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما