شناسهٔ خبر: 66675310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

برگزاری جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با وزارت ورزش،کمیته ملی المپیک و پارالمپیک | کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

صاحب‌خبر -

جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مدیران ورزش کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس،کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان،محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک ، دکتر سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای المپیک 2024 پاریس،غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در این نشست کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به عملکرد حوزه ورزش و جوانان در یک سال گذشته و توفیقاتی که به دست آمده خاطرنشان کرد: کارهای خود را نقطه‌زنی کردیم که بتوانیم به موفقیت برسیم و برنامه‌ریزی براساس اصول حرفه‌ای را در دستور کار قرار دادیم.
وی ادامه داد: رسیدگی به ورزشکاران همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و رییس‌جمهور نیز به انجام آن تاکید دارند و اینکه باید از ظرفیت ورزش کشور به بهترین شکل استفاده کرد. ما در این مدت تلاش کردیم از این ظرفیت بهترین استفاده را کنیم.
همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین رکنی که در رویدادهای ورزشی وجود دارد و ویترین است و بیشتر خودش را نشان می‌دهد مسائل فرهنگی است و بهتر است قبل از بازی های المپیک جلسه‌ای با کمیسیون فرهنگی گذاشته شود و به لحاظ مدیریت و ستادی برنامه‌ریزی داشته باشیم و همچنین باید برنامه‌ریزی با توجه به مناسبت‌هایی که وجود دارد برای رویدادها درنظر گرفته شود.
در ادامه دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای المپیک 2024 پاریس درخصوص اقدامات صورت گرفته برای آمادگی هرچه بهتر ورزشکاران و کاروان ایران در المپیک پاریس توضیحاتی را ارائه  داده و گفت:کمیته ملی المپیک در راستای ایجاد عوامل انگیزشی در بین ورزشکاران جهت کسب سهمیه و بخصوص کسب مدال در بازیهای المپیک از همان ابتدای کسب سهمیه اقدام به پرداخت حقوق و بسته های حمایتی لازم کرده است و ضمن برگزاری جلسات مستمر با مسئولان فدراسیون ها و مربیان تلاش دارد با کاروانی بدون دغدغه و با حداکثر آمادگی روحی و جسمانی عازم این آوردگاه مهم شود.
وی ادامه داد:در ابعاد فرهنگی نیز اقدامات خوبی از سوی دست اندکاران فرهنگی کمیته برای کاروان اعزامی به پاریس صورت گرفته است همانگونه که در بازیهای آسیایی هانگژو توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی  داشتیم در المپیک پاریس نیز ضمن درک حساسیت های امر توجه ویژه ای به این مقوله داریم و در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران قوی ورزش قوی باید داشته باشد برنامه ریزی کرده ایم.
در ادامه نشست رضا شجیع مدیر پروژه اجرای طرح آمایش سرزمین درخصوص این طرح و اقدامات صورت گرفته در این حوزه توضیحاتی به حاضرین ارائه داد وکارگری رییس کمیته پارالمپیک ،کلهر معاون امور جوانان، کاظمی‌پور معاون ورزش بانوان، علی سرلک مسئول فرهنگی کمیته ملی المپیک و تاج رییس فدراسیون فوتبال از سخنرانان این جلسه بودند.

نظر شما