شناسهٔ خبر: 66675031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

باور به پیشرفت تمدنی ایران؛ پیش نیاز اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

صاحب‌خبر -

سیزدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با سرود جمهوری اسلامی وتلاوت کلام الله مجید کار خود را آغاز کرد.
دکتر اکبر زاده دبیر سیزدهمین  کنفرانس طی گزارشی ، آغاز  سیزدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را با موضوع ” چالش ها و راهکارهای تحول کشور بر اساس سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ” را اعلام کرد.
وی ادامه داد: برگزاری منظم کنفرانس های سالانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بعنوان بستر هم اندیشی صاحب نظران و پژوهشگران در خصوص موضوعات مرتبط با الگوی بومی پیشرفت کشور  و حلقه وصل جامعه علمی و نخبگانی  با دست اندرکاران طراحی الگو همواره مورد اهتمام بوده است.
عضو شورای  عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت  با اشاره به اینکه : این کنفرانس بر شناسایی ظرفیت “تحول افرینی”  بعنوان ویژگی ممتاز سند الگو و راهکارهای مبتنی بر آن برای غلبه بر چالش ها و موانع پیشرفت کشور تاکید دارد ، گفت : از انجا که پیشرفت در سند الگو بعنوان تحول همه جانبه شؤون گوناگون حیات بشر  در مسیر ظهور استعدادهای فطری انسان ها تعبیر شده است ، لذا حصول اطمینان از احراز  این ویژگی  در مرحله طراحی الگو بویژه در بخش تدابیر به جد مطمع نظر طراحان سند بوده است. هریک از تدابیر و یا مجموعه ای از انها متضمن فرایندی تحولی در یک حوزه تخصصی است ، تحولاتی  عمیق ، پردامنه ، دیرپا و هدفمند. انتظار ان است که این کنفرانس بتواند با نمایان سازی  ظرفیت های تحولی و نواورانه سند الگو در عرصه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی  راهکارهای موثری بمنظور بهره گیری ازاین ظرفیت ها برای غلبه بر چالش ها و موانع عملی و معرفتی مسیر پیشرفت کشور و دستیابی به هدف گذاری های افق ارایه نماید.
دبیر کنفرانس در باره آمار مقالات رسیده به کنفرانس گفت:
در مهلت مقرر تعداد   155  مقاله به  دبیرخانه کنفرانس واصل شد که پس از انجام داوری‌های گسترده و چند مرحله ای نهایتا 90  مقاله پذیرفته شد که 60  مقاله بصورت شفاهی و 30  مقاله دیگر بصورت پوستر ارایه خواهد شد. مقاله های پوستری در طول مدت کنفرانس بصورت غیر برخط در معرض بازدید علاقمندان قرار دارند.
مقالات در قالب 11  نشست و میز گرد تخصصی طی دو روز ارایه خواهد شد.
برای هر مقاله 25 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است که 15 دقیقه ان جهت ارایه مقاله و ده دقیقه باقیمانده  جهت توضیحات تکمیلی هیات رئیسه نشست و پرسش و پاسخ خواهد بود.
وی ادامه داد : نشست ها : ترکیبی ( حضوری – مجازی )
اعضای هیات رئیسه نشست ها و سخنرانان عمدتا بصورت حضوری در جلسه شرکت دارند.
دبیر کنفرانس ادامه داد: همزمان با این کنفرانس مراسم سیزدهمین  دوره تقدیر از رساله های برتر در زمینه پیشرفت اسلامی ایرانی برگزار خواهد شد.

Tags: نخبگان

نظر شما