شناسهٔ خبر: 66675021 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

آغاز لیگ ملت‌ها 2024 با جدال نمایندگان قاره کهن

صاحب‌خبر -

لیگ ملت‌ها 2024 با جدال دو تیم چین و کره‌جنوبی از آسیا در گروه زنان آغاز شد تا 32 تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها برای کسب جام‌های ششم به میدان بروند.

 

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، ششمین دوره مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها از روز گذشته (سه‌شنبه 25 خرداد) با مسابقات گروه زنان آغاز شد و در دیدار افتتاحیه این رقابت‌ها دو تیم چین و کره‌جنوبی از قاره آسیا به مصاف یکدیگر رفتند.

چینی‌ها در این دیدار که در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار شد در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 16 و 25 بر 14 به پیروزی رسیدند تا در نخستین گام فاتح میدان شوند.

در دیگر دیدار گروه زنان در هفته نخست تیم ملی والیبال زنان برزیل سه بر یک کانادا را در بازی خانگی شکست داد و سه امتیاز کامل مسابقه را به دست آورد. تیم ملی زنان کانادا در ست دوم 25 بر 23 به پیروزی رسید، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 26 بر 24، 26 بر 24 و 25 بر 12 نتیجه را واگذار کرد.

شهر آنتالیا میزبان دیگر گروه لیگ ملت‌ها در هفته نخست مسابقات زنان است که امروز شاهد برگزاری دو مسابقه خواهد بود. در این بازی‌های تیم‌های فرانسه و آلمان به مصاف یکدیگر می‌روند و ژاپن مقابل ترکیه میزبان صف‌آرایی خواهد کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها 2024 در گروه مردان نیز با حضور 16 تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی از یکم خرداد آغاز می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 3:30 دقیقه بامداد پنج‌شنبه سوم خرداد در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها به مصاف صربستان می‌رود.

ملی‌پوشان والیبال ایران که اردوی چند روزه خود را پیش از آغاز لیگ ملت‌ها در کمپ فدراسیون والیبال برزیل آغاز کردند، روز سه شنبه 25 اردیبهشت اولین تمرین توپی خود را در این کمپ برگزار کردند.

نظر شما