شناسهٔ خبر: 66674980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

برگزاری مراسم گرامیداشت شهید «سید محمدعلی نقوی» در مشهدالرضا

مراسم بزرگداشت شهید «سید محمدعلی نقوی» ملقب به «چمران پاکستان» امروز (چهارشنبه) در مشهد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، به مناسبت بیست و نهمین سالگرد شهادت «سید محمدعلی نقوی» ملقب به «چمران پاکستان» مراسم گرامیداشتی با عنوان «از لاهور تا لاهوت» امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۹ در تالار شهر واقع در میدان شهدا برگزار می‌شود.

در این مراسم که قشر‌های مختلف مردم حضور خواهند داشت «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام «سید دانش نقوی» فرزند شهید به ایراد سخن می‌پردازند.

در این مراسم از کتاب «مون سون» رمان مستند زندگی شهید نقوی رونمایی خواهد شد.

دکتر «سید محمدعلی نقوی» در ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۵۲در شهر لاهور متولد شد. سلسله نسب این شهید والامقام به امام علی النقی علیه‌السلام بر می‌گردد.

شهید نقوی در دوران طلبگی از مشهورترین سخنران‌ها به شمار می‌آمد. وی در سال ۱۹۶۹ در رشته علوم انسانی به کسب درجه دکتری نائل آمد و سرانجام در سال ۱۹۹۴ به دست تکفیری‌ها به شهادت رسید.

بنیانگذار بزرگترین سازمان دانشجویی شیعی پاکستان به نام سازمان دانشجویان امامیه با حدود ۵ میلیون عضو، مروج گفتمان انقلاب اسلامی در پاکستان، مسئول ستاد استقبال بی‌نظیر مردم پاکستان از آیت‌الله خامنه‌ای در دوران ریاست‌جمهوری، عامل برگزاری برائت از مشرکین در حج سال‌های پس از حج خونین که ایرانی‌ها حضور نداشتند و شکنجه شدن در زندان‌های سعودی و حضور در دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی در دو نوبت و طبابت در جبهه‌ها از افتخارات شهید نقوی در طول حیات پربرکت خود بود.

انتهای پیام/

نظر شما