شناسهٔ خبر: 66674971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مردم خرم آباد ۱۵ سال تماشاچی ورزشگاه نیمه تمام

نبود یک ورزشگاه مناسب با زیرساخت های لازم در لرستان به عنوان یک دغدغه‌ برای ورزشکاران این استان محسوب می‌شود که همواره مورد پیگیری مسوولان بوده است.

صاحب‌خبر -

 این در حالی است که کلنگ ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد سال ۸۸ بر زمین خورد اما در دولت های مختلف مورد بی توجهی قرار گرفته و دست به دست شد و حتی در سال ۹۹ نیز زمزمه افتتاح ان به گوشها  خورد به طوری که معاون وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم  سال ۱۴۰۰ را پایان عملیات اجرایی این ورزشگاه و افتتاح آن اعلام کرد.

وعده ای که عملی نشد

علی نبیان در بازدید از  ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد افزوده بود: یکی از دغدغه‌های مردم خرم‌آباد و مسئولین استان افتتاح این ورزشگاه بوده که پیگیر تامین منابع برای تکمیل پروژه هستیم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی ادامه داده بود: تامین منابع مالی سبب می‌شود مقداری پروژه‌ها افزایش زمان پیدا کنند و هم‌ اکنون این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع و در هشت طبقه بنا شده که ساختمان اصلی آن ۹هزار و۹۷۰ مترمربع و مساحت ساختمان جنبی ورزشگاه نیز  ۸۲۰ متر مربع است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵هزار نفری به پایان خواهد رسید، گفته بود: برنامه‌ریزی شده که سال ۱۴۰۰ این ورزشگاه افتتاح شود.

نبیان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه ورزشی هزینه شده است، تصریح می کند: تلاش دولت این است که بتواند با تامین منابع آن،  وعده خود را عملیاتی کند. 

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه می دهد: تجهیزات مورد نیاز از جمله چراغ و صندلی‌ها خریداری شده است و نیاز است استان نیز همکاری کند به عنوان مثال برای چمن زمین ورزشگاه نیاز به منابع آبی است که مسئولین استان علاوه بر آب باید برق این پروژه را تامین کنند.

اختصاص ۸۰۰میلیارد ریال

اما سال ۱۴۰۰ و دولت دوازدهم به پایان رسیدند و خبری از افتتاح این پروژه نشد و در مقابل  نبود زیرساخت های لازم ورزشگاه تختی خرم‌آباد و آماده نبودن چمن ورزشی این مجموعه و افتتاح نشدن ورزشگاه ۱۵نفری موجب شد تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد بازی‌های خانگی خود را در مجموعه امام رضا (ع) مشهد برگزار کند.

زیویار، استاندار سابق لرستان نیز با اشاره به اینکه در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان تکمیل این ورزشگاه جزو مصوبات سفر قرار گرفت، بیان داشت:  ۸۰۰میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته و امیدواریم در شهریورماه  سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

واگذاری به خیبر خرم اباد

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان نیز  در بازدید استاندار و مدیران ازورزشگاه ۱۵هزار نفری خرم آباد درباره آخرین وضعیت ان می گوید: در سفر رئیس جمهور به استان اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص پیدا کرد تا روند تکمیل آن از سرگیری شود.

والی زاده مرادی  با بیان اینکه با این روند امسال این پروژه به بهره برداری خواهد رسید و سند این ورزشگاه پس از ۱۵سال بالاخره به نام اداره کل ورزش و جوانان لرستان صادر شد، می افزاید: البته این پروژه نواقصی نیز دارد که مرتفع خواهند شد اما مانعی برای مسیر تکمیل پروژه نخواهند بود.

هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل طرح‌های ملی مناطق پنج و شش سازمان مجری ساختمان‌ها و تجهیزات وزارت راه و شهرسازی نیز درباره این پروژه اظهار داشت:  ۱۹۰ میلیارد تومان تا کنون برای این مجموعه ورزشی اعتبار تخصیص‌داده‌شده است.

نرگس نژاد با بیان اینکه ۸۰ میلیارد تومان هم پیمانکار در این پروژه طلب دارد، افزود: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار روز این پروژه است و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد این اعتبار طی دو تا سه سال اخیر پرداخت شده است.

مدیرکل طرح‌های ملی مناطق پنج و شش سازمان مجری ساختمان‌ها و تجهیزات وزارت راه و شهرسازی با اشاره ساخت مخازن آب مجموعه و اینکه باید این مخازن نصب شوند، گفت: این مجموعه ظرفیت ۵۰۰ پارکینگ را دارد که از ۹۰ مورد آنها برای اتوبوس و ۴۱۰ مورد نیز برای سواری می‌توان در نظر گرفته شود.

افتتاح در سفر دوم رئیس جمهور به استان

اما معاون اجرایی رییس جمهوری در حاشیه بازدید  از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد در اردیبهشت ۱۴۰۳ با بیان اینکه  عملیات اجرایی این طرح سال ۸۸ آغاز و طی سال های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است، ادامه می دهد: بر اساس گزارش های فنی، طی یک سال و ۲ ماه گذشته با کمک دولت سیزدهم، اقدامات جهادی و انقلابی و تخصیص های مالی این طرح ۴۰ درصد پیشرفت کرده است و هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت در آستانه افتتاح با حضور رئیس جمهور قرار دارد.

منصوری بدون اشاره به زمان دقیق سفر آیت الله رییسی به لرستان تصریح می کند: این طرح با ارزش مالی روز ۱۵ هزار میلیارد ریال در تراز ورزشگاه های منطقه ای خواهد بود که با توجه به استعدادهای ورزشی خوب در لرستان، جزو ملزومات حوزه جوانان به شمار می رود.

وی  یادآور می شود: تکمیل زیرساخت های ورزشی موجب شکوفایی استعدادهای مطلوب در لرستان می شود که افتتاح این ورزشگاه هدیه دولت در راستای تعالی و سلامت روحی و جسمی جوانان این استان است.

نظر شما