شناسهٔ خبر: 66674942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام از پرداخت ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد رالد از مجموع مطالبات گندمکاران این استان، معادل ۷۰ درصد فهرست ارسالی به بانک کشاورزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

پرداخت بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ اصغر باباخانی اظهار کرد: باتوجه به این که ایلام اولین استان کشور در بارگذاری اسناد و فایل‌های مرتبط با تحویل گندم کشاورزان به مراکز خرید در سامانه سیفا به منظور پرداخت مطالبات گندم‌کاران بود، اولین پرداختی‌های این مطالبات در کشور به کشاورزان استان ایلام بوده است.
وی افزود: فایل‌های ارسال شده کشاورزان به بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل ۲۹ هزار و ۵۶۰ میلیارد رالل بوده است که تاکنون ۷۰ درصد این این میزان پرداخت شده است.
باباخانی با بیان این که امسال سازمان هدفمندی یارانه‌ها متولی تامین مطالبات کشاورزان است، تشریح کرد: تاکنون ۱۹۷ هزار تن گندم از کشاورزان حوزه جنوب استان خریداری و اسناد آن برای پرداخت مطالبات بارگذاری شده و ۱۶۷ هزار تن اسناد گندم خریداری شده در ردیف پرداخت مطالبات قرار دارد.
وی اضافه کرد: خرید تضمینی گندم معمولی در سال زراعی جاری ۱۷۵ هزار رالا به ازای هر کیلوگرم است که اگر گندم تولیدی کیفی و مرغوب‌تر باشد، گندم بیشتر از نرخ تعیین شده خریداری خواهد شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام تصریح کرد: بر این اساس تلاش می‌شود که کشاورزان برای سنوات آتی نسبت به مدیریت کاشت، داشت و برداشت مزراع گندم با هدف تولید گندم مرغوب و با کیفیت بیشتر، ترغیب شوند.
 در سال زراعی جاری ۶۵ هزار هکتار از اراضی آبی و ۹۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت گندم معمولی و دوروم رفته است.
پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ میزان ۴۰۰ هزارتن گندم از مزارع استان برداشت شود.
استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است.
تقویم سال زراعی و سال آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می‌شود.

نظر شما