شناسهٔ خبر: 66674857 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رنگ‌های کش ارتودنسی

ارتودنسی دندان یکی از روش‌های ترمیمی و زیبایی است که امروزه زیاد به کار می‌رود. شاید ارتودنسی رنگی به گوشتان خورده باشد. در این روش از کش‌های رنگی متنوع برای دور بریس استفاده می‌شود. این کش‌ها از الاستیک‌های رنگی هستند که استحکام بالایی داشته و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. ارتودنسی دندان یکی از روش‌های ترمیمی و زیبایی است که امروزه زیاد به کار می‌رود. شاید ارتودنسی رنگی به گوشتان خورده باشد. در این روش از کش‌های رنگی متنوع برای دور بریس استفاده می‌شود. این کش‌ها از الاستیک‌های رنگی هستند که استحکام بالایی داشته و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

ارتودنسی دندان یکی از روش‌های ترمیمی و زیبایی است که امروزه زیاد به کار می‌رود. شاید ارتودنسی رنگی به گوشتان خورده باشد. در این روش از کش‌های رنگی متنوع برای دور بریس استفاده می‌شود. این کش‌ها از الاستیک‌های رنگی هستند که استحکام بالایی داشته و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این رنگ‌ها متنوع و شاد بوده که می‌توانید طبق سلیقه خود هر کدام را به دلخواه انتخاب کنید. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع رنگ‌های کش ارتودنسی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی دندان روشی درمانی و زیبایی است که دندانپزشکان به کمک آن به دندان‌ها نظم می‌دهند. افرادی که دندان‌های نامرتبی دارند، با این روش دندان‌های خود را زیبا کرده و لبخند زیباتری خواهند داشت. این روش از خدماتی است که با پیشرفت تکنولوژی و در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته است. می‌توان گفت از خدمات دندانپزشکی پرتقاضا است که برای افراد در سنین مختلف قابل انجام است. البته بهترین دوره آن کودکی است زیرا دندان‌ها هنوز محکم نشده‌اند.

ارتودنسی به دو صورت ثابت و متحرک انجام می‌شود که ارتودنسی ثابت به دندان چسبیده و بیمار نمی‌تواند آن را جدا کند. بیشترین کاربرد آن درمان ناهنجاری‌های دندان‌ها و جابه‌جا کردن آنها است. این روش شامل دو دسته ثابت معمولی و ثابت نامرئی می‌شود. برای اطلاع از قیمت ارتودنسی دندان بهتر است با مشاورین کلینیک دندانپزشکی ستاره شرق در ارتباط باشید.

آشنایی با رنگ‌های کش ارتودنسی

در هر زمینه‌ای کسب اطلاعات جامع می‌تواند به فرد در اخذ خدمات ایده‌آل‌تر کمک کند. برای انجام ارتودنسی دندان از کش‌های رنگی متنوعی استفاده می‌شود. در زیر به پرکاربردترین و محبوب‌ترین این رنگ‌ها اشاره می‌شود.

رنگ ارتودنسی صورتی

صورتی رنگ فوق‌العاده‌ای است که برای دختر‌ها محبوب بوده و بسیار پر کاربرد است. دختر بچه‌ها با دیدن این رنگ ذوق زیادی برای انجام ارتودنسی دارند‌. حتی کودکانی که از این موضوع می‌ترسند و یا نگرانی دارند، نیز را می‌توان با استفاده از آن راضی کرد.

رنگ ارتودنسی آبی

این رنگ طیف‌های گوناگون و متعددی داشته و برای پسر‌ها استفاده می‌شود. این رنگ با انواع لباس‌ها سازگار بوده و بدون هیچ مشکلی از این نظر می‌توانید آن را انتخاب کنید. این رنگ ارتودنسی دندان بین پسر‌ها خیلی محبوب و پر طرفدار است.

رنگ ارتودنسی طلایی

این رنگ منحصر به فرد و خاص بوده و جلوه فوق‌العاده‌ای دارد. اگر از آن دسته افراد خاص پسند هستید، بهتر است به استفاده از این رنگ فکر کنید.

رنگ ارتودنسی مشکی

رنگ مشکی برای بزرگسالان خیلی مناسب بوده و در این رده سنی خیلی محبوب و پر طرفدار است. نسبت به دیگر رنگ‌ها جلوه متفاوت و خاصی دارد. افراد در رده‌های مختلف سنی بدون در نظر گرفتن جنسیت می‌توانند از آن استفاده کنند. ‌

رنگ ارتودنسی نقره‌ای

از رایج‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌های ارتودنسی دندان نقره‌ای یا خاکستری است. بیشترین کاربرد این رنگ برای بزرگسالان بوده و انتخاب مناسبی است. این رنگ خنثی بوده و با اکثر رنگ‌ها سازگاری داشته و از این رو مشکلی ایجاد نمی‌شود. از ویژگی‌های مهم آن جلب توجه کم را می‌توان عنوان کرد. برعکس رنگ‌های دیگر توجه افراد را به خود جلب نمی‌کند و شما احساس راحت‌تری خواهید داشت.

رنگ ارتودنسی بنفش

رنگ بنفش بسیار جذاب بوده و معمولاً توجه نوجوانان را به خود جلب می‌کند. این رنگ در طیف صورتی قرار داشته و دختران در سن‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

C:\Users\rayangostar\Desktop\رنگ-بریس_ها-در-کجا-استفاده-می_شود-min.jpg

نکات مهم در انتخاب رنگ کش ارتودنسی

همان طور که در بالا گفته شد کش‌های ارتودنسی دندان تنوع رنگی بالا دارند. بهتر است در هنگام انتخاب رنگ مناسب ارتودنسی باید به نکاتی توجه شود تا فرد سردرگم نشود. در زیر به مهم‌ترین نکات در انتخاب رنگ مناسب برای ارتودنسی اشاره می‌شود:

مشورت با متخصص ارتودنسی

اگر برای اولین بار می‌خواهید رنگ ارتودنسی را انتخاب کنید، حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک با توجه به شرایط شما رنگ‌های مناسب را در اختیارتان می‌گذارد تا از بین آن‌ها مناسب‌ترین را انتخاب کنید. از طرفی متخصص رنگ‌های محبوبی را که برای مراجعه‌کنندگان قبلی استفاده شده را به شما نشان می‌دهد تا بدانید کدام رنگ‌ها محبوب و پر کاربرد هستند.

انتخاب رنگ مورد علاقه

بهتر است لیست رنگ‌هایی را که دوست دارید به پزشک گفته و از آن‌ها استفاده کنید.

ترکیب چند رنگ

استفاده از ترکیب چند رنگ در صورتی که اصولی باشد، می‌تواند خیلی جذاب و فوق‌العاده شود‌. رنگ‌های مورد علاقه خود را انتخاب کرده تا طبق نظر پزشک به خوبی با یکدیگر ترکیب و استفاده شوند. با ترکیب چند رنگ مناسب، زیبایی و شادابی چهره خود را بیشتر کنید.

انتخاب رنگ متناسب با پوست و مو

از نکات مهم در انتخاب رنگ ارتودنسی دندان توجه به رنگ مو و پوست فرد است. توصیه می‌شود رنگی را که سازگاری بالا با پوستتان دارد، انتخاب کنید. اغلب بهترین انتخاب برای افراد دارای پوست و مو تیره استفاده از رنگ‌های روشن است. از طرفی پیشنهاد می‌شود افراد دارای رنگ مو و پوست روشن نیز به دنبال رنگ‌های ملایم و تیره بروند.

رنگ مناسب فصل

نکته مهم بعدی در انتخاب رنگ ارتودنسی دندان توجه به رنگ فصل‌ها است. هر فصلی رنگ خاصی داشته و بیشتر مورد توجه است. ‌ایده خوبی است که رنگ کش ارتودنسی را متناسب با فصل‌ها انتخاب کنید.

در فصل تابستان استفاده از رنگ‌های شاد و گرم، در فصل بهار رنگ‌های شاد و با طراوت، در فصل پاییز رنگ برگ درختان را انتخاب کنید.

در فصل زمستان نیز توصیه می‌شود برای جلوه بیشتر آن از رنگ‌های خنثی و سرد استفاده کنید.

با توجه به این مورد می‌توانید ارتودنسی خود را متناسب با هر فصل انتخاب کنید.

رنگ متناسب با رنگ لباس

افراد معمولاً لباس در طیف رنگی متنوع دارند. اگر بیشترین استفاده شما از لباس‌هایی با رنگ ملایم است، بهترین کار استفاده از ارتودنسی رنگ ملایم است. ست کردن کش رنگ ارتودنسی با لباس خیلی ‌ایده جالبی بوده و معمولاً افراد رضایت بیشتری دارند.

انتخاب رنگ مکمل چشم

براساس رنگ چشم رنگ ارتودنسی را انتخاب کنید. با انتخاب رنگ درست چشم‌ها درشتتر دیده شده و به جذابیت بیشتر فرد کمک می‌کند. مخصوصاً به افرادی که چشم‌های رنگی دارند، توصیه می‌شود حتماً این موضوع را مدنظر قرار دهند. ‌

کلام پایانی

ارتودنسی دندان روشی زیبایی برای منظم کردن دندان‌ها است که تمام افراد در سنین مختلف می‌توانند آن را انجام دهند. برای این کار از کش‌های رنگی با طیف رنگی گوناگون استفاده می‌شود. هر رنگ زیبایی مخصوص به خود را دارد که این سبب سخت شدن انتخاب شده است. برای انتخاب یک رنگ مناسب بایستی به نکاتی توجه شود‌.

برای اخذ خدمات دندانپزشکی مختلف می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی ستاره شرق مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی مندرج در سایت اقدام کنید.

این محتوا حاوی تبلیغات میباشد

نظر شما