شناسهٔ خبر: 66674850 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دریاچه ارواح نوشهر را بشناسید

نوشهر یکی از بیشترین جاذبه‌های طبیعی را در دل خود جای داده و به عنوان یک شهر شمالی که فاصله کمی با تهران دارد، یک مقصد همه چیز تمام برای سفر است. نوشهر یکی از بیشترین جاذبه‌های طبیعی را در دل خود جای داده و به عنوان یک شهر شمالی که فاصله کمی با تهران دارد، یک مقصد همه چیز تمام برای سفر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ شهری که طبیعت زیبای شمال یعنی جنگل و دریا را در فاصله کمی به نمایش می‌گذارد و علاوه‌بر این می‌توانید برای تماشای طبیعت بکر مثل دریاچه‌هایی در دل جنگل برنامه‌ریزی کنید.

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های نوشهر که درست در بین جنگل‌ها قرار دارد، دریاچه ارواح است. دریاچه ارواح یکی از عجیب‌ترین و در عین حال دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی است که سفر متفاوتی را برای شما رقم می‌زند. دریاچه‌ای با طبیعت وهم‌آلوده و سحر انگیز که با درختان ممرز و توسکا محاصره شده و چشم‌انداز خاص و متفاوتی را ایجاد کرده است.

برای دیدن دریاچه ارواح نیاز به یک برنامه نیم‌روزه خواهید داشت که با اقامت در نوشهر و اجاره ویلا در شمال می‌توانید علاوه‌بر شمال‌گردی و تفریح در سواحل برای جنگل‌گردی و همچنین بازدید از دریاچه برنامه‌ریزی کنید.

با سفر و رزرو ویلا در شهر دیدنی نوشهر حالا نوبت به برنامه‌ریزی دریاچه ارواح می‌رسد. پس در ادامه ضمن معرفی این جاذبه، بهترین زمان سفر به آنجا و نحوه و مسیرهای دسترسی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بهترین فصل سفر به دریاچه ارواح

دریاچه ارواح که مردم محلی آن به‌واسطه درخت‌های ممرز که در این جنگل وجود دارد، با عنوان دریاچه ممرز نیز می‌شناسند. اما اصطلاح دریاچه ارواح به دلیل فضای خاص و وهم‌آلودی به واسطه مه، آب باتلاقی و درختانی که در وسط آب قرار دارد به اینجا اطلاق شده است.

این دریاچه اسرارآمیز طولی نزدیک به ۷۰۰ متر و عرضی نزدیک به ۳۰۰ متر دارد که کمتر از صد سال است به وجود آمده و قبل از آن، در این منطقه دشت بزرگ و جنگلی پر از درختان ممرز بوده که پس از جاری شدن آب و این درختان در معرض پوسیدگی قرار گرفتند و در حال حاضر به شکل درختان شکسته و ریشه از خاک بیرون زده درآمده‌اند.

اما چه فصلی را برای سفر به این دریاچه انتخاب کنیم؟

گشت‌وگذار جنگلی و دیدن این دریاچه در فصل بهار بسیار لذت‌بخش است. زمانی که هوا برای گشت‌وگذار در شمال و جاذبه‌هایی مانند دریاچه ارواح بسیار مناسب خواهد بود. زمانی که هوای شمال رطوبت کمی دارد و بیشتر از هر فصل دیگری از آن لذت خواهید برد.

در عین حال پاییز یکی از شگفت‌انگیزترین فصل‌ها برای دیدن این دریاچه است که با وجود مه در بیشتر روزها، فضای دریاچه وهم آلودتر و زیبایی‌های آن دو چندان می‌شود. در این فصل هم مسیر دریاچه و هم مقصد بسیار تماشایی است. همچنین خبری از گرمای هوا و شرجی بودن این منطقه نخواهد بود.

اما فصل تابستان به واسطه گرما و رطوبت هوا چندان برای سفر مناسب نیست و در فصل زمستان نیز به دلیل بارندگی و لغزندگی مسیر دسترسی به دریاچه لغزنده می‌شود.

با این توصیف با سفر در فصل مناسب و اجاره ویلا در یکی از شهرهای نزدیک به آن مثل اجاره ویلا در محمودآباد یا چالوس می‌توانید به سادگی برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. در این شهر ویلاهای مختلفی وجود دارد که به سادگی امکان رزرو ویلا محمود آباد با شرایط و بودجه‌های متفاوت را به شما می‌دهد.

مسیر دسترسی

مسیر دسترسی به دریاچه ارواح بسیار ساده بوده که نزدیک‌ترین شهری که می‌توانید برای اقامت روی آن حساب کنید نوشهر است. پس برنامه اصلی سفرتان را به سمت این شهر بچینید و با اجاره ویلا نوشهر برای دیدن جاذبه‌های آن برنامه‌ریزی کنید. در اینجا نیز تنوع ویلا امکان رزرو ساده ویلا نوشهر را به شما می‌دهد.

بهترین فصل سفر به دریاچه ارواح

حالا برای رفتن به این جاذبه باید از مسیر نور به نوشهر حرکت کنید تا در کیلومتر ۴۷ این جاده در اطراف روستای «صلاح الدین کلا» به یک جاده فرعی برسید. البته که این دریاچه فقط یک مسیر ندارد و علاوه‌بر این می‌توانید از جاده رویان به سوی روستای بلده بروید تا در طی مسیر جاده جنگلی در نهایت خود را به دریاچه ارواح برسانید. البته این جاده دارای ورودی است که از شما مجوز عبود می‌خواهند و معمولا در شرایط عادی امکان ورود همه مسافران وجود دارد. مگر اینکه به واسطه نامناسب بودن شرایط آب‌وهوایی یا سایر موارد امکان ورود نباشد. از ورودی شما ۱۵ کیلومتر در یک مسیر خاکی تا دریاچه فاصله دارید که می‌توانید پیاده، با ماشین سواری یا ماشین‌های آفرود آن را طی کنید.

در نهایت اینکه دیدن دریاچه ارواح به‌عنوان یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی در ایران را نباید به هیچ وجه از دست بدهید. جاذبه‌ای که در دل جنگل‌های هیرکانی قرار دارد و با سفر به آنجا می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و علاوه‌بر گشت‌وگذار در دل جنگل‌ها برای شمال‌گردی و دیدن این دریاچه برنامه‌ریزی کنید.

توجه داشته باشید که نزدیک‌ترین شهر به این جاذبه، نوشهر است و البته با وجود نزدیک بودن شهرهای مازندران به یکدیگر امکان اقامت و رزرو ویلا در هر شهری را خواهید داشت و می‌توانید برای چندین جاذبه مختلف در یک سفر یک تا چند روزه برنامه‌ریزی کنید و خاطره فراموش نشدنی را رقم بزنید.

نظر شما