شناسهٔ خبر: 66674814 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سفر رئیس قوه قضائیه به استان کهگیلویه و بویراحمد

پرونده‌های مفاسد اقتصادی و کثیرالشاکی زیر ذره‌بین قوه قضائیه

سیاست رئیس قوه قضائیه رسیدگی‌ به پرونده‌های مفاسد اقتصادی و پرونده‌های کثیرالشاکی در نهایتِ سرعت و دقت و لحاظ موازین قانونی برای احقاق حق مالباختگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما  رئیس قوه قضائیه در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد به دو پرونده‌ مهم «کثیرالشاکی» و «جرایم اقتصادی و فساد اداری» رسیدگی کرد.

محسنی اژه ای گفت: برخی مردم بدون اطلاع از ماهیت کار و سابقه یک فرد، پول‌های خود را به او می‌سپارند و بعد که فردِ کلاهبردار در استرداد اموال، اظهار عجز می‌کند و با برخورد قانونی مواجه می‌شود، فرد مالباخته چنین می‌گوید که قوه قضاییه نتوانست پول من را برگرداند! خُب سؤال از آن فردِ مالباخته این است که چرا بدون تحقیق و بدون اخذ ضمانت کافی، پول و دارایی خود را به آن کلاهبردار سپرد؛ کلاهبرداری که علی‌رغم تمام تحقیقات و بررسی‌ها، مالی از او برای استرداد کشف نمی‌شود و ثابت می‌شود که اموال مردم را حیف و میل کرده است.

وی افزود: بازدید و سرکشی‌های من از مراجع قضایی در نقاط مختلف کشور و مطالعه موردی پرونده‌ها با هدف آسیب‌شناسی به منظور پیشگیری از شکل‌گیری برخی پرونده‌های قضایی است؛ پرونده‌هایی که با هوشیاری مردم می‌توانستند اساساً تشکیل نشوند؛ پرونده‌هایی که با هشدار و انذار یک عضو خانواده‌ی متهم، می‌توانستند بوجود نیایند.

رئیس قوه قضائیه بر اهمیت استیفای تمام و کمال حقوق مالباختگان این قبیل پرونده‌ها و تمهید مقدمات و اتخاذ تدابیر برای پیشگیری از شکل‌گیری پرونده‌های کثیرالشاکی تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه طُرق کلاهبرداری عناصر سودجو، امر بسیار مهمی است؛ رسانه‌ها در این رابطه وظیفه خطیری برعهده دارند؛ متأسفانه علی‌رغم آگاهی‌بخشی‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفته همچنان برخی مردم، فریب شگرد‌های عناصر کلاهبردار و سودجو را می‌خورند و هم خود و هم دستگاه قضایی را به دردسر می‌اندازند.

<div id="video-display-embed-code_11114922"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4234545/11114922?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما