شناسهٔ خبر: 66674408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احداث زهکش جدید در شبکه رامشیر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی سازمان آب و برق خوزستان از احداث یک زهکش جدید در مجاورت سد شهدای رامشیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عادل سواری گفت: عدم خروج کامل زه آب اراضی مجاور سد شهدای رامشیر موجب بالا رفتن رطوبت این اراضی شده بود که با مطالعات فنی بسیار زهکش جدیدی را احداث کردیم.

سواری افزود: زهکش قبلی با جمع آوری زه آب های اراضی اطراف سد پس از طی مسیری به زهکش اصلی ریخته می‌شد که به دلیل مسیر طولانی و شیب معکوس زه آب به درستی تخلیه نمی شد و این مسئله باعث افزایش رطوبت و در نتیجه بالا رفتن میزان شوری خاک می شد که به شدت برای اراضی مضر هستند.

وی ادامه داد: با مطالعات انجام شده و بررسی مسیرهای مختلف، بهترین مسیر انتخاب شد و شروع به حفر و احداث کانال زهکش کردیم.

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی گفت: در مسیر جدید، زه آب جمع‌آوری شده از اراضی اطراف سد به رودخانه در مقطع بعد از سد ریخته می‌شود که مسیر کوتاه و شیب مناسب دو عامل اصلی انتخاب این مسیر بوده است.

وی با بیان این که در این عملیات 20 روزه تعداد هشت دستگاه خودروی سبک و سنگین و ماشین آلات راهسازی مورد استفاده قرار گرفت، ابراز امیدواری  کرد تا با اقدامات صورت گرفته وضعیت اراضی  بهبود یافته و به افزایش تولید محصولات کشاورزی منجر شود. 

انتهای پیام/

نظر شما