شناسهٔ خبر: 66674369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاد گروه ترمیمی دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

لزوم خودداری ازمصرف نوشیدنی‌های رنگی و اسیدی برای داشتن دندان های سالم

برای داشتن دندان‌های سالم و زیبا باید به تغذیه صحیح اهمیت داد.

صاحب‌خبر -

خودداری ازمصرف نوشیدنی‌های دارای مواد شیرینی، رنگی و اسیدی بذای داشتن دندان های سالم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،استاد گروه ترمیمی دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای داشتن دندان‌های سالم و زیبا باید به تغذیه صحیح: شامل مصرف کافی لبنیات، خوراکی‌ها و میوه جات اهمیت داد و از نوشیدنی‌های دارای مواد شیرینی، رنگی و اسیدی خودداری کرد. 

دکتر سید حوریه موسوی افزود: اگر از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های نامناسب برای دندان‌ها استفاده شود، بهترین کار شستشوی فوری دندان‌ها و دهان با آب، یا جویدن سبزیجات فاقد طعم خاص مانند خیار و کاهو است.

استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اهمیت سلامت دهان و دندان آنجایی دو چندان میشود که بسیاری از باکتری‌های بیماریزا در محیط دهان و دندان قادرند در سایر نقاط بدن بخصوص در زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای آسیب زا باشند.

دکتر موسوی، تغذیه سالم همراه با رعایت بهداشت روزانه دندان‌ها که شامل کاربرد صحیح مسواک، نخ دندان، دهان شویه و مراجعات سالانه دندانپزشکی است را عامل مهمی در افزایش طول عمر دندان‌ها دانست.

وی گفت: امروزه علاوه بر خدمات درمانی دندانها، اقداماتی دیگر چون، رفع نواقص پوسیدگیها، شکستگی‌ها و سایشها، اقدامات زیبایی و اصلاح طرح لبخند و ایجاد تغییرات ظاهری در دندان ها، نیز طرفداران بسیاری دارد.

استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه لبخندی زیبا و دلنشین، عامل اعتماد به نفس در فرد محسوب می‌شود افزود: اقدامات ترمیمی و زیبایی دندان ها، نه تنها باعث بهبود ظاهر فرد می‌شود، بلکه سبب سهولت در جویدن غذا و کمک به بهبود عملکرد سیستم گوارشی فرد نیز می‌گردد.

استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:لمینت‌ها یکی از شناخته شده‌ترین ونیر‌های دندانی هستند که برای اصلاح طرح لبخند و زیبایی فرم و رنگ دندان‌ها استفاده می‌شوند و گاهی می توانند جایگزین درمان‌های ارتودنسی شوند.

او گفت:علاوه بر لمینت‌های سرامیکی که طی چند جلسه درمانی تهیه و تحویل داده می‌شوند و مواد پرهزینه و زمانبری هستند، جایگزین دیگر آنها ونیرکامپوزیت‌ها برای ترمیم‌های مستقیم است، که در یک جلسه توسط دندانپزشک ساخته و انجام می‌شود.

 

 

نظر شما