شناسهٔ خبر: 66674048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر شیراز خبر داد:

افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری شیراز

زهرا عسگری

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری این کلان‌شهر طی ۳ سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

هفتمین جشنواره خوش‌حسابی پرداخت عوارض سال ۱۴۰۲ شهرداری شیراز در راستای تشویق و فرهنگ‌سازی شهروندان جهت پرداخت به‌موقع عوارض در قالب ۷۰ میلیارد ریال جایزه ارزنده ویژه پرداخت‌کنندگان نقدی عوارض نوسازی، صنفی و خودرو امروز، ۲۶ اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار و به‌قیدقرعه به شرکت‌کنندگان در این جشنواره هدایای نقدی اهدا شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم با تبریک سالروز بزرگداشت مقام حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) تصریح کرد: ما به دنبال معرفی شیراز به‌عنوان یک آرمان‌شهر هستیم و ۲۰ سال آینده شهر شیراز با محوریت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در سند راهبردی سومین حرم اهل بیت(ع) گنجانده‌ شده است تا شهر شیراز تبدیل به یکی از بهترین شهرهای دنیا شود.

سید ابراهیم حسینی با تأکید بر اینکه شهر با کار فردی ساخته نمی‌شود، افزود: اگر همه مردم همکاری نکنند، امکان پیشرفت شهر وجود ندارد؛ چراکه تک‌تک افراد جامعه به‌عنوان یک سلول برای بدن باید کار کنند و یک مدیریت به‌عنوان شاکله عمل کند و در همه دنیا مدل کار، از مردم و برای مردم است و با مشارکت عموم مردم سرمایه‌گذاری اندک جمع شده و برنامه‌ریزی می‌شود و برای آینده شهر هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: هر چه درآمدهایی که از مردم به دست می‌آید پایدارتر باشد، نگاه شهردار کلان‌تر می‌شود و در مقابل اگر دست مدیر شهر کوتاه‌تر شود و به‌جای برنامه‌ریزی برای آینده طولانی‌تر مجبور به برنامه کوتاه‌تری می‌شود.

حسینی با اشاره به افزایش پنج برابری بودجه شهرداری شیراز، طی سه سال گذشته ابراز امیدواری کرد: این رقم با توجه به افزایش بودجه متمم در آینده افزایش خواهد یافت و شهروندان تکلیف قانونی خود را در برابر شهر باید انجام دهند؛ اما نیازمند کمک برای فرهنگ‌سازی در این حوزه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: از پیشنهادهای خوب در مسیر رشد فرهنگ‌سازی پرداخت عوارض استقبال می‌کنیم.

شهردار  شیراز نیز با گرامیداشت فرارسیدن دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌ای، این است که در کلان‌شهر ۲ میلیون نفری شیراز بتوانیم با مشارکت مردم و داشتن شهروندان مسئولیت‌پذیر در ادامه راه طولانی که در پیش داریم، کار خود را به‌درستی و به نحو احسنت انجام دهیم.

محمدحسن اسدی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ افرادی که عوارض نوسازی، صنفی، خودرویی و شغلی را تا پایان این سال پرداخت کرده بودند، در سال ۱۴۰۲ جشنواره خوش‌حسابی برگزار شد و اهدای جوایز به برندگان صورت گرفت، همچنین در سال جاری نیز افرادی که تا انتهای سال گذشته عوارض خود را در این حوزه‌ها پرداخت کردند در هفتمین جشنواره خوش‌حسابی شرکت و برندگان جوایز نقدی خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: با نگاه به روند افزایشی آمار عوارض می‌توان گفت ۶۰ درصد رشد داشته‌ایم و برای سال ۱۴۰۳ نیز طبق مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز افزایش قابل‌توجهی خواهیم داشت.

شهردار شیراز با بیان اینکه طی مرحله‌های جشنواره خوش‌حسابی، روند افزایشی بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: در برگزاری این جشنواره، هدف‌گذاری و بعد تبلیغاتی که انجام می‌شود حائز اهمیت است، این در حالی است که امروز باید مردم را تشویق کنیم تا ۱۰ ماه آینده، عوارض شغلی، خودرویی، صنفی و نوسازی خود را پرداخت کنند تا در هشتمین جشنواره خوش‌حسابی که در آینده برگزار می‌شود به یک‌روند افزایشی دست‌ یابیم و هدف‌گذاری باید به‌گونه‌ای باشد که در یک بازه زمانی پنج‌ساله بتوانیم به یک‌روند رو به افزایش برسیم.

انتهای پیام

نظر شما