شناسهٔ خبر: 66673727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حجم آب ذخیره سد دوستی ۱۰ درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: حجم مخزن سد دوستی به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب مشهد یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب معادل ۱۰ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: تنها ۱۰ درصد از حجم سد دوستی به عنوان اصلی‌ترین منبع تامین آب شرب این کلانشهر هم اینک آب دارد.

وی افزود: حجم مخزن سد دوستی یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب است که هم اینک فقط ۱۲۷ میلیون متر مکعب از این حجم آب دارد.

وی اضافه کرد: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۹ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در این شرایط همچنان باید وضعیت بحرانی را مد نظر قرار دهیم، زیرا تامین آب در کلانشهر‌ها بیشتر بر اساس استفاده از منابع سطحی و سد‌ها است و این منابع در حوزه شهرستان مشهد با وضعیت بحرانی رو به‌رو است.

اسماعیلیان افزود: بر این اساس یک بسته اقدام شامل اجرای طرح‌های مختلف از جمله حفر و جابه جایی چاه‌ها، ادامه اتصال چاه‌های سازمان‌ها و ارگان‌ها به شبکه توزیع، مدیریت فشار و ... برنامه ریزی شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین راه برون رفت از چالش بحران آب، سازگاری با اقلیم خشک منطقه و مدیریت مصرف بهینه از سوی شهروندان است، همچنین به دلیل اقلیم خشک منطقه و شرایط جمعیتی و شهری رو به توسعه کلانشهر مشهد به هر میزان هم که تامین و تولید آب انجام شود، باز هم کسری آب وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه بر اساس شرایط جغرافیایی موجود، راه حل اصلی گذر از شرایط بحرانی است.

نظر شما