شناسهٔ خبر: 66673251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد

آبگیری ۶۵ درصدی تالاب میقان در بهار امسال

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در بهار سال جاری ۶۵ درصد از سطح منبع آبی فصلی تالاب میقان اراک در بهار امسال با حجم بارندگی‌ مناسب آبگیری شده است.

صاحب‌خبر -

یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران، با تاکید بر نقش موثر آبگیری تالاب در مهار ریزگردهای محلی و اکوسیستم تالاب، وسعت این تالاب کویری را ۲۵ هزار هکتار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شدت بارندگی ارتباط مستقیم با حجم آب دریاچه تالاب دارد، گفت: سطح آبگیر دریاچه ۱۰ تا ۱۲ هکتار برآورد می‌شود.

یوسفی درخصوص پرندگان مهاجری که همه ساله میهمان تالاب می‌شوند، گفت: آخرین پرندگان مهاجر در حال سفر به زادگاه اصلی خود در سیبری هستند. مهاجرت این پرندگان از تالاب میقان از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

وی نقش دریاچه فصلی این تالاب را در مهار کانون‌های تولید شن و نمک و آلودگی هوای اراک، کلیدی و مستقیم عنوان کرد و گفت: این نقش علاوه بر نقش محوری است که این‌ تالاب در حوزه تنوع زیستی منطقه ایفا می‌کند.

به گفته وی، تالاب میقان زیستگاه ۲۰۸ گونه پرنده است و سالانه تا ۹۰ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می شوند که از جمله آنها می‌توان به چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، چوب پا، غاز خاکستری، هوبره، آنقوت، حواصیل و اردک سر سبز و درنای خاکستری اشاره کرد.

انتهای پیام 

نظر شما