شناسهٔ خبر: 66672365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نظرسنجی: اردوغان تحسین برانگیزترین رهبر در بالکان غربی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- براساس ییک نظرسنجی که اخیرا در بالکان غربی انجام شد، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تحسین برانگیزترین رهبر در میان بسیاری از مردم این منطقه است.

به گزارش شفقنا؛ خبرگزاری آناتولی نوشت: «نظرسنجی منطقه‌ای غرب بالکان» که توسط «موسسه بین‌المللی جمهوری‌خواه» (یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی) انجام شد، شامل آلبانی، بوسنی و هرزگوین، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، صربستان و کوزوو بود».

از شرکت کنندگان در نظرسنجی سؤالات مختلفی پرسیده شد، از جمله: «مهمترین مشکلی که امروز کشور شما با آن مواجه است؟» و «مهمترین دغدغه دولت برای رسیدگی به چه مشکلی باید باشد؟» همچنین این سوال مطرح شد که: “نظر شما نسبت به کدام یک از رهبران جهانی و منطقه ای مثبت است؟”

اکثر شهروندان شرکت کننده در نظرسنجی اعلام کردند که مهمترین مشکل پیش روی کشورشان و مهمترین اولویتی که دولت باید به آن رسیدگی کند «شرایط اقتصادی و هزینه‌های زندگی» است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، رئیس جمهور اردوغان تحسین برانگیزترین رهبر در آلبانی، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو و مقدونیه شمالی است.

71 درصد از شهروندان شرکت‌کننده در این نظرسنجی در آلبانی گفتند که درباره رئیس جمهور اردوغان نظرات مثبت دارند، در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با 64 درصد در رتبه دوم و رئیس جمهور چین شی جین پینگ با 14 درصد در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

61 درصد از کسانی که در بوسنی و هرزگوین به همین سؤال پاسخ دادند، گفتند که آنها رئیس جمهور اردوغان را مثبت می‌بینند، در حالی که درصد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، رئیس جمهور آمریکا بایدن و رئیس جمهور چین حدود 37 درصد بوده است.

در مونته نگرو، اردوغان با 56 درصد رتبه اول، پوتین با 50 درصد در رتبه دوم و شی جین پینگ با 46 درصد در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

در مقدونیه شمالی نیز اردوغان با 66 درصد، پوتین با 49 درصد، بایدن با 37 درصد و شی جین پینگ با 35 درصد به ترتیب قرار گرفته‌اند و اردوغان دوباره به عنوان تحسین برانگیزترین رهبر انتخاب شد.

در مورد صربستان، پوتین با 80 درصد محبوب‌ترین رهبر، شی جین پینگ با 73 درصد در رتبه دوم و رئیس جمهور اردوغان با 41 درصد در رتبه سوم قرار گرفتند.

در کوزوو، بایدن با 85 درصد در رتبه اول فهرست تحسین شده‌ترین رهبران قرار گرفت و اردوغان با 82 درصد در رتبه دوم قرار گرفت.

1216 نفر از آلبانی، 1225 نفر از بوسنی و هرزگوین، 1220 نفر از مقدونیه شمالی، 1036 نفر از مونته نگرو، 1238 نفر از صربستان و 1203 نفر از کوزوو در این نظرسنجی شرکت کردند.

این خبر را در خبرگزاری آناتولی ببینید

 

 

نظر شما