شناسهٔ خبر: 66672191 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ادموند اختر در گفت و گو با مشرق:

استقلال از قهرمانی دست بردار نیست/ مشخص بود ماجرای پیراهن مشکی جنگ روانی است

پیشکسوت استقلال گفت: جدا از بازیکنان نساجی، انگیزه های ساکت الهامی را هم نمی توان نادیده گرفت چون او در ابتدای فصل رقیب نکونام بود تا هدایت استقلال را در دست بگیرد و می خواهد خودش را ثابت کند.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق - ادموند اختر مهاجم اسبق تیم استقلال در گفتگو با مشرق، درباره پیروزی تیم استقلال در دیدار مقابل فولاد خوزستان و کسب ۳ امتیاز برای بازگشت به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر همچنین گلزنی مدافع استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

پیش بینی پیروزی استقلال را می‌کردید؟

بله قطعاً منتظر برد استقلال بودم اما خب به هر حال شرایط به گونه‌ای رقم خورد که ما باز هم شاهد گل زنی مدافعان تیم مان بودیم.

به نظر شما این یک ایراد است که مدافعان تیم برای استقلال گل بزنند؟

به هیچ وجه ایراد نیست بلکه یک پوئن مثبت نیز محسوب می‌شود. این که تک تک بازیکنان استقلال این توانایی را دارند که به سایر هم تیمی‌هایشان کمک کنند فوق العاده خوب است. اتفاقا تیمی که تمام نفراتش بوی گل می‌دهند واقعاً غیرقابل مهارتر است تا تیمی که فقط یک یا دو بازیکن گلزن داشته باشد. خوشبختانه در استقلال شاهد هستیم که تقریباً اکثر نفرات تیم این توانایی را دارند که در امر گل زنی شرکت کنند و با یکدیگر به دروازه رقبا حمله ور شوند. این اتفاق خوبی است و امیدوارم در بازی‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

استقلال از قهرمانی دست بردار نیست/ مشخص بود ماجرای پیراهن مشکی جنگ روانی است

این شرایط از کجا نشأت می‌گیرد؟ علت این موضوع در تیم استقلال چیست؟

قطعاً خواست جواد نکونام است که به بازیکنانش این اجازه را می‌دهد تا در چنین موقعیت‌هایی جلو بروند. مثلاً از مدافعان بلند قامتی مثل ایمان سلیمی، سهرابیان، سیلوا یا هافبک های بلند زن خود مثل روزبه چشمی و بقیه می‌خواهد که برای شرکت در حملات به جلو بروند و روی ضربات ایستگاهی به دروازه حریفان ضربه بزنند. حاصل چنین ضربه‌هایی گل‌هایی می‌شود که مثل این گل سه امتیازی است و یا تیم را از شرایط بازی تساوی نجات می‌دهد تا برنده شویم فراموش نکنیم که با یک تیم فوق العاده خطرناک بازی داشتیم.

استقلال از قهرمانی دست بردار نیست/ مشخص بود ماجرای پیراهن مشکی جنگ روانی است

چرا فولاد را تیمی خطرناک توصیف می کنید؟ این تیم هم در گل زنی ضعیف عمل کرده هم خیلی گل خورده است اما استقلال این تیم را فقط با یک گل شکست داد؟

اصلاً به این موضوع نباید به این شکل نگاه کرد بلکه باید گفت ما یک تیمی را شکست دادیم که حاضر بود برای کسب امتیاز هر کاری بکند. دیدیم قبل از شروع بازی بر سر پیراهن مشکی پوشیدن چه ماجراهایی را به وجود آوردند تا استقلال را تحت تاثیر قرار بدهند و روی روحیه و تمرکز کلی تیم استقلال فشار ایجاد کنند. اما من مطمئن بودم با وجود کادر فنی با تجربه و بازیکنان با تجربه‌تری که استقلال دارد در این امر مشکلی برای استقلال به وجود نمی‌آید .

به طور کلی بازی را چطور ارزیابی کردید. آیا استقلال شرایط خوب خودش را داشت؟

استقلال شرایط خوبی داشت اگر چنین نبود نمی‌توانست مقابل یک تیم با انگیزه با روحیه و دونده مثل فولاد خوزستان نتیجه لازم را بگیرد. استقلال در این بازی همه کار کرد و به آب و آتش زد تا باز هم به تیم فولاد گل بزند اما واقعاً حریف فوق العاده بازی می‌کرد.

تیم فولاد را چطور دیدید؟ به نظر شما این تیم مستحق سقوط به دسته پایین‌تر است ؟

من همیشه از تیم‌های جنوبی به ویژه تیم‌های خوزستانی حمایت کرده‌ام و الان هم می‌گویم که واقعاً حیف است چنین تیمی با این همه شرایط خوب تاکتیکی به دسته پایین‌تر سقوط کند. ای کاش مدیران باشگاه فولاد خوزستان از ابتدای فصل در انتخاب کادر فنی دقت بیشتری به عمل می‌آوردند تا تیمشان روز کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر نبود واقعاً جای تاسف است که می‌بینیم تیم فولاد خوزستان امروز با شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کند و وضعیت خوبی در جدول ندارد. فولاد خوزستان یک تیم منسجم و تاکتیکی بود که اتفاقاً در کمربند میانی حسابی استقلال را اذیت کرد و حتی در بحث دفاعی هم خوب بود. آنها دائماً در حال از بین بردن برنامه‌های تاکتیکی تیم استقلال بودند و اگر دقت کافی مدافعان استقلال نبود شاید ما مقابل چنین تیم خوبی به دردسر هم می‌افتادیم .

استقلال از قهرمانی دست بردار نیست/ مشخص بود ماجرای پیراهن مشکی جنگ روانی است

استقلال ۴۸ ساعت از صدر جدول دور شد ولی دوباره به صدر جدول برگشت. بسیاری از هواداران این تیم نگران بودند که مبادا استقلال نتواند دوباره جایگاهش را به دست بیاورد. شما چه انتظاری داشتید و پیش‌بینی‌تان چه بود؟

من مطمئن بودم که استقلال می‌تواند فولاد را شکست بدهد. حتی من پیش‌بینی می‌کردم ما گل‌های بیشتری هم به این تیم بزنیم اما همانطور که گفتم انگیزه و روحیه بالای بازیکنان فولاد خوزستان مانع از این شد که ما با گل‌های بیشتری این تیم را شکست بدهیم. اگر شرایط عادی بود و این تیم فولاد در خطر سقوط قرار نداشت قطعاً می‌شد این تیم را با گل‌های بیشتری از پیش رو برداشت ولی به هر حال همین که توانستیم سه امتیاز بگیریم و دوباره به صدر جدول برگردیم یعنی استقلال دست بردار قهرمانی نیست و نمی‌خواهد به این راحتی قید زحماتی که در طول این فصل کشیده را بزند. من حتم دارم استقلال با همین وضعیت در نهایت به عنوان قهرمانی هم خواهد رسید. فقط باید بیشتر مراقب باشیم و دقت کنیم که در هفته‌های پیش رو امتیازات کامل را به دست بیاوریم.

استقلال از قهرمانی دست بردار نیست/ مشخص بود ماجرای پیراهن مشکی جنگ روانی است

درباره بازی بعدی استقلال مقابل نساجی مازندران و فاصله‌ای که تا آن دیدار باقی مانده چه صحبتی دارید؟

قطعا برای آن مسابقه هم برنامه خاصی داریم و البته باید بدانیم که این تیم این هفته استقلال خوزستان را ۱-۴ شکست داده و حسابی روحیه گرفته است. این شرایط بازی بعدی را حساس تر و مهمتر کرد. ضمن اینکه انگیزه های ساکت الهامی را هم نمی توان نادیده گرفت. او در ابتدای فصل رقیب نکونام بود تا هدایت استقلال را در دست بگیرد.

نظر شما