شناسهٔ خبر: 66672190 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیدار وزرای خارجه سوریه و عربستان در منامه

مریم مینایی

وزرای خارجه سوریه و عربستان در جریان دیدار با یکدیگر به بررسی روابط دوجانبه میان ۲ کشور و راه‌های توسعه آن پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه نشست سران عربی در بحرین دیدار کرد. دو طرف در جریان این دیدار ضمن ابراز خرسندی نسبت به پیشرفت در روابط دوجانبه و تلاش ۲ کشور برای توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف، به بررسی اوضاع فاجعه‌بار انسانی در اراضی اشغالی فلسطین در نتیجه تداوم جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان پرداختند.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، وزرای خارجه سوریه و عربستان در جریان این دیدار بر لزوم توقف جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان و تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه به آنها تاکید کردند.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون موجب شهادت ده‌ها هزار غیرنظامی شده که بیشتر آنها زن و کودک بودند، همچنین این حملات موجب ویرانی گسترده نوار غزه شده است. در پی این حملات، رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام ارتکاب کشتار جمعی احضار شد.

فیصل المقداد در جریان این دیدار تلاش‌های عربستان طی دوره ریاست سی‌ودومین دور نشست سران عربی و تلاشش برای تقویت همکاری مشترک میان کشورها عربی را ارج نهاد.

در این دیدار «بسام صباغ» و «حبیب عباس» معاونان وزیر خارجه، «حسام‌الدین آلا» نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب و «ریاض عباس» مدیر امور عربی حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما