شناسهٔ خبر: 66672134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

۲۰ درصد جمعیت غزه بار دیگر آواره شدند

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: سازمان ملل اعلام کرد پس از دستور اسرائیل مبنی بر «خروج فوری» ساکنان رفح و گسترش عملیاتش در جنوب نوار غزه، ظرف یک هفته گذشته، ۲۰ درصد از جمعیت غزه بار دیگر آواره شدند.
همزمان در حالی که اسرائیل حملات خود به رفح ادامه می‌دهد، غیرنظامیان فلسطینی بیشتری از این شهر پرتراکم در جنوب باریکه غزه گریخته‌اند.
در شمال غزه هم بار دیگر جنگ تشدید شده است.سازمان ملل می‌گوید دستورات اخیر مبنی بر تخلیه و عملیات نظامی، امدادرسانی را به شدت با مشکل مواجه کرده است.بنابر اعلام سازمان ملل کودکان در غزه از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.اسرائیل علاوه بر رفح، کمپ آوارگان جبالیا در شمال باریکه را هدف قرار داده است.ارتش اسرائیل می‌گوید در این مناطق حماس در حال سازماندهی مجدد است.پیش از این، آمریکا و دیگر متحدان اسرائیل بارها نسبت به حمله گسترده به رفح ابراز نگرانی کرده‌اند.
همزمان در اسرائیل به مناسبت روز «استقلال»، مراسم بزرگداشتی برنامه‌ریزی‌شده است.این در حالی است که فلسطینی‌ها و طرفداران آنها خود را برای راهپیمایی «روز نکبت» آماده می‌کنند، روزی که یادآور مهاجرت هزاران فلسطینی از سرزمین هاییست که امروز بخش‌هایی از اسرائیل را تشکیل می‌دهد و فلسطینیان از آن با عنوان «فاجعه» سال ۱۹۴۸میلادی یاد می‌کنند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما