شناسهٔ خبر: 66671615 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در کازرون/افزایش محصول نسبت به پارسال

مسئول زراعت جهاد کشاورزی کازرون از آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در سطحی معادل ۹۵۰ هکتار در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مریم پورحسینی مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: برداشت چغندرقند پاییزه در سطحی معادل ۹۵۰ هکتار در این شهرستان آغاز شده است.

او با بیان اینکه کشت چغندرقند پاییزه به صورت قراردادی و تضمینی است، تصریح کرد: بهترین تاریخ کاشت از نیمه مهر ماه تا اواسط آبان ماه است.

این مقام مسئول افزود: میزان قرارداد کشت این محصول نسبت به پارسال ۹۰ درصد افزایش داشته و همچنین نسبت به سال قبل ۴۵۰ هکتار به سطح اضافه شده است.

پورحسینی ادامه داد: پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۷۰ هزار تن برداشت و به ۲ کارخانه قند مرودشت و اقلید حمل شود.

او بیان کرد: عمده کشت در بخش مرکزی و فامور و به صورت کاملا مکانیزه انجام شده است.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه ۷ ست برداشت در شهرستان مستقر است، از دلایل افزایش سطح زیر کشت را افزایش قیمت خرید، تشکیل جلسات وکلاس‌های آموزشی و ترویجی، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی  از سوی کارخانجات طرف قرارداد، استفاده از آبیاری تحت فشار و تعهد کارخانه‌های قند در پرداخت به موقع مطالبات مطرح کرد.

پورحسینی تصریح کرد: ارقام استفاده شده در شهرستان، اکازیا، وروسالیتا، آنتک، باروسا، شاتون، پرفکتا و BTS  است. 

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: مصرف آب کمتر در مزارع، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک به صورت تناوب با سایر محصولات از مزایای کشت پاییزه چغندر قند در مناطق جنوبی است و باعث درآمدزایی و اشتغالزایی کشاورزان در شهرستان شده است.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

نظر شما