شناسهٔ خبر: 66671437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام؛

شرکت هزار نفر در جشنواره نوجوان سالم استان

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: امسال در جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی با رشد بیش از ۴ برابری شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته، ۲۶ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی، روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه با حضور علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان در مجتمع امور تربیتی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این آئین گفت: سال گذشته در این جشنواره ۶ هزار نفر شرکت کرده‌اند ولی امسال شاهد رشد بیش از ۴ برابری شرکت‌کنندگان در این جشنواره بوده‌ایم، به گونه‌ای که در این جشنواره امسال نزدیک به ۲۶ هزار نفر شرکت کرده‌اند و این افتخاری برای استان ماست که جز استان‌های برتر در سطح کشور در این حوزه هستیم. 

وی افزود: برتری و موفقیت هرگز با یک گام بلند به دست نمی‌آید بلکه گام‌های کوچک هستند که ما را به موفقیت می‌رسانند، قدم اول همیشه مهم است تا قدم اول را برندارید، سایر قدم‌ها برداشته نمی‌شود بنابراین گام‌های ما باید مداومت داشته باشد تا موفقیت حاصل شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، ادامه داد: همه باید توکل بر خدا را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه با توکل به خدا می توان مشکلات را مرتفع کرد، هر انسانی اگر می‌خواهد در زندگی به موفقیت برسد باید قدرت نه گفتن داشته باشد و باید یاد گرفت که چه موقعی نه گفت؛ یعنی آن جایی که به ضررمان است. 

درویشی با اشاره به برخی نکات مختلف تربیتی و آموزشی خاطرنشان کرد: همیشه در زندگی خود رئوس برنامه‌ها و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید، چراکه بعضاً کارهایمان بیشتر از زمانی است که در دست داریم، راه فائق آمدن بر این مسئله، داشتن برنامه‌ریزی مطلوب‌تر است.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر تکنولوژی‌های روز دنیا در بهبود شرایط آموزشی و تربیتی، اظهار کرد: یک نوجوان موفق، آینده‌پژوه است، در حال زندگی کردن و لذت بردن از وضعیت موجود و استفاده مطلوب از وضعیت کنونی خود بسیار مهم است اما در حال ماندن خطرناک است و باید به آینده توجه کرد بنابراین آینده‌پژوهی از این لحاظ ضرورت پیدا می‌کند.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهارت‌های مختلفی که نوجوانان باید آن‌ها را یاد بگیرند، تصریح کرد: رعایت ادب و احترام در برخوردها و مهارت‌های ارتباطی و کلامی مناسب در مراودات اجتماعی، مهارت‌های کنترل خشم، داشتن اعتماد به نفس، راستگویی و صداقت، روحیه تلاشگری و علم‌جویی و .... از این قبیل مهارت‌ها هستند که باعث توسعه فردی می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: فلسفه جشنواره نوجوان سالم این است هر آن چه که به بدن ما آسیب می‌رساند، باید از آن دوری کرد البته این بدن، هم جسم و هم روان را شامل می‌شود.

در پایان این آئین، از دانش‌آموزان و فرهنگیان حائز رتبه‌های برتر در حوزه‌های مختلف سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی تجلیل به عمل آمد.

نظر شما