شناسهٔ خبر: 66671218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان -اصفهان:

بهسازی آزادراه کاشان - اصفهان نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

جلال جلیلی

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان -  نطنز -اصفهان گفت: بهسازی این مسیر نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است در حالی که تورم ایجاد شده از سال ۹۶، چالش ناترازی درآمد و هزینه را بر ما تحمیل کرده است.

صاحب‌خبر -

سید حامد مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت قیر از هر تن ۱۰ میلیون ریال به ۲۰۰ میلیون ریال رسیده است در حالی که عوارض آزادراه از ۴۰ هزار ریال به ۹۰ هزار ریال افزایش یافته که مانعی برای ارائه خدمت بهتر به شهروندان است.

وی افزود: حمل بار بیش از ظرفیت مجاز تریلی‌های حمل مواد معدنی، سرعت غیرمجاز، خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو، مهم‌ترین علت‌های سوانح رانندگی در آزادراه کاشان – نطنز - اصفهان به شمار می‌رود که برای رفع آن ساخت راهدارخانه، افزایش پارکینگ‌های بین‌راهی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان -  نطنز –اصفهان، تصریح کرد: عبور هر تریلی و کامیون به طور متوسط ۵۰۰ هزار ریال خسارت به آزادراه وارد می‌کند در حالی که فقط ۲۰۰ هزار ریال عوارض پرداخت می‌کنند بنابراین استهلاک جاده جبران نشده و هزینه آن بر خودروهای شخصی تحمیل می‌شود که هیچ هزینه‌ای برای آزادراه ندارند.

مرتضوی گفت: آزادراه کاشان – نطنز -  اصفهان ۱۶۵ کیلومتر طول دارد که بخش بزرگی از آن فاقد روشنایی است زیرا در طرح اولیه نبوده و تکمیل روشنایی نیازمند تأمین منابع توسط وزارت راه و ایجاد زیرساخت توسط وزارت است.

وی گفت: سرقت، برافروختن آتش روی آسفالت، مخدوش کردن تابلوی علائم رانندگی، تخریب بناها، حمل بار خطرناک مانند مواد نفتی و شیمیایی برخی از هزینه‌های راهداری است.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان -  نطنز –اصفهان، افزود: آسیب ناشی از شعارنویسی برخی از شهروندان بر روی تابلوهای آزادراه، منجر به تحمیل هزینه‌های چندمیلیونی برای پاکسازی آن می‌شود در حالی که این اعتبار باید صرف ایمن‌سازی آزادراه شود.  

مرتضوی تصریح کرد: هنگام سفر هیئت دولت به استان اصفهان، مشکلات آزادراه مطرح شد و نامه معاون اول برای تأمین ۲۰ هزار تن قیر نیز هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تحقق وعده تأمین ۲۰ هزار تن قیر و اعتبار ۱۰هزار میلیارد ریال، تا پایان سال بتوانیم شرایط موجود آزادراه را بهبود بخشیده و شهروندان سفر امنی را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان -  نطنز –اصفهان تأکید کرد: خودروهای سنگین، پایه ثابت بیشتر حوادث رانندگی در این مسیر است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تریلی و کامیون‌ها از جاده قدیم نطنز – کاشان تردد کنند تا هم امنیت خودروهای شخصی در مسیر آزادراه، تأمین شود و هم استهلاک مسیر کاهش پیدا کند.

مرتضوی گفت: بهسازی ۲۷ کیلومتر مسیر رفت و برگشت  با بیش از ۳۴۲۰۰ تن آسفالت، لکه‌گیری ۱۵  کیلومتر، پرکردن چاله‌ها به طول ۴۰ کیلومتر با دو هزار تن آسفالت و خط‌کشی ۲۳  کیلومتر رفت و برگشت از مهم‌ترین اقدامات این شرکت بوده است.

آزادراه اصفهان- نطنز- کاشان به طول ۱۶۵ کیلومتر از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی در کشور است که از سال ۱۳۹۳ در اختیار شرکت ساخت و نگهداری آزادراه زیرمجموعه سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما