شناسهٔ خبر: 66670972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دادستان اردبیل:

دانشجویان تراز انقلاب باید مطالبه‌گر باشند

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به تعبیر شهید بهشتی از قشر دانشجو به عنوان موذن جامعه، مطالبه‌گری را مهم‌ترین مشخصه دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی دانست.

صاحب‌خبر -

دانشجویان تراز انقلاب باید مطالبه‌گر باشندبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، جلال آفاقی در نشست دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با تاکید بر ضرورت استفاده از صاحب‌نظران و محفل‌های دانشگاهی برای تحلیل و بررسی علت‌های وقوع جرم‌ها گفت: نقش دانشجویان در پیشرفت و اصلاح جامعه خطیر است.
وی با تاکید بر اینکه دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی باید مطالبه‌گر باشد، به تعبیری از شهید بهشتی (ره) در مورد قشر دانشجو اشاره داشت و اضافه کرد: دانشجو مانند موذنی است که در صورت به خواب رفتنش، نماز امت در جامعه قضا می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با ذکر مشخصه‌های دانشجوی تراز انقلاب، گفت: شناخت مشکل‌های جامعه و تبیین و ارائه راهکار‌ها رسالت مهمی است که قشر دانشجو باید نسبت به آن همواره خود را مسئول بداند.
آفاقی بر ایجاد کلینیک‌های حقوقی در دانشگاه‌ها برای گسترش عدالت اجتماعی و دسترسی آسان به عدالت تاکید کرد و افزود: تاثیر آن در کسب تجربه عملی دانشجویان رشته حقوق در کنار آموزش و تجربه علمی موثر است و دادستانی اردبیل برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی آمادگی دارد.
وی همچنین با تشریح سند تحول و تعالی قوه قضاییه، حمایت از سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال، بازاجتماعی کردن زندانیان، مقابله با بستر‌های فسادزا و فسادخیز، صیانت از حقوق عامه، پیگیری ترک فعل مدیران، حمایت از مالکیت و اجرای دقیق قانون حدنگار، مبارزه قاطع با جرایم سازمان یافته، استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی و جلب مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از آسیب‌ها و جرم‌ها را از جمله اقدام‌های دادگستری کل استان اردبیل در راستای اجرای این سند برشمرد.
پروژه راه‌آهن، طرح منطقه آزاد اردبیل، صیانت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مرتع‌ها، معضل قرارداد‌های غیرقانونی تعاونی‌های مسکن، مشکل عشایر و کشاورزان، عزل و نصب‌های سفارشی در اداره‌ها و لزوم پاسخگویی و انتقادپذیری مسئولان از جمله محور‌های پرسش‌ها و درخواست‌هایی بود که از سوی دانشجویان در این نشست مطرح شد.

نظر شما