شناسهٔ خبر: 66670800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رایزنی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و مصر

مریم مینایی

وزرای دفاع آمریکا و مصر در جریان تماس تلفنی با یکدیگر به بررسی چالش‌های منطقه‌ای و همکاری امنیتی میان دو کشور پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پنتاگون اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با محمد زکی، همتای مصری خود تماس تلفنی برقرار کرد و براساس گزارش روسیا الیوم، وزیر دفاع آمریکا درجریان این تماس بر پایبندی کشورش به امنیت مصر در مقابله با تهدیدات منطقه‌ای تاکید کرد.

لوید آستین طی این تماس تلفنی از رهبری مصر به‌دلیل ممانعت از توسعه دامنه درگیری‌های کنونی در غزه و ارائه کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان تشکر و قدردانی کرد. وزرای دفاع آمریکا و مصر در جریان این تماس تلفنی چالش‌های منطقه‌ای و همکاری امنیتی میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

پیشتر «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده بود. در جریان این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف درخصوص ابعاد حمله زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه رایزنی کرده بودند. وزرای امور خارجه آمریکا و مصر همچنین بر لزوم بازگشایی گذرگاه‌های نوار غزه و ورود کمک‌ها به این باریکه تاکید کردند.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور تشدید شده است. مصر بارها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.

انتهای پیام

نظر شما