شناسهٔ خبر: 66670765 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تفریحات عجیب در شیراز!

شیراز یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است. شیراز به شهر شعر و باغ نیز معروف است. دلیل اصلی شهرت شهر شیراز داشتن شاعران معروفی است که زمانی در این شهر می‌زیسته‌اند. دلیل دیگر معروف بودن و البته جذابیت بیش از حد این شهر، وجود باغ‌های بزرگ و بسیار زیبا، با درختانی با قدمت و اصیل است که زیبایی این شهر را دو چندان کرده است.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: به دلیل وجود زیبایی‌های بسیار زیاد این شهر، سالانه توریست‌ها و گردشگران فراوانی از این شهر دیدن می‌کنند و به رزرو هتل در شیراز می‌پردازند. به همین سبب اقامتگاه‌ها و هتل‌های فراوانی را در خود جای داده است. این اقامتگاه‌ها طیف گسترده‌ای همچون اقامتگاه‌های سنتی، هتل آپارتمان و هتل‌هایی با کیفیت‌های بسیار مناسب چون هتل الیزه شیراز و هتل ارگ شیراز که یکی از بهترین هتل‌های شهر به شمار می‌آیند، را دارد، و افراد می‌توانند پس از آشنایی و بررسی اقامتگاه‌ها اقدام به رزرو هتل در شیراز کنند.

شیراز و جاذبه‌های گردشگری آن

شیراز بهترین شهر و بهشتی برای بازدید توریست‌ها است. می‌توانید از سراسر این شهر از جاذبه‌های گردشگری و زیبایی این لذت ببرید. از هنگام ورود به شهر و حضور دروازه قرآن در ورودی شهر جاذبه‌ها شروع می‌شوند و تا باغ‌ها و بازارهای قدیمی و موزه‌ها ادامه دارند.

این شهر به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی مکان مناسبی برای بازدید همه سلیقه‌ها از این شهر است. اما مکان جالب و پر از هیجان و جذابیت دیگری که کمتر کسی به آن توجه دارد، مکان‌های تفریحی و هیجان‌انگیز در شهر است. مراکز تفریحی و پارک‌ها مکانی است که کمتر کسی در مورد شیراز می‌داند.

جاذبه‌های طبیعی شیراز

جاذبه‌های طبیعی شیراز

همانطور که گفته شد در این شهر جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد که به چند نمونه آن اشاره می‌کنیم.

باغ ارم

هنوز مشخص نیست اولین کسی که این باغ را بنا کرده است چه کسی است؛ اما با استفاده از سفرنامه‌های موجود می‌توان حدس زد که قدمت این باغ به قرن دهم و یازدهم هجری می‌رسد. این باغ یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری شیراز است که به واسطه درختان طویل و سرو‌های باشکوهی که در طرفین باغ قرار گرفته است از محبوبیت زیادی برخوردار است.

باغ عفیف آباد

این باغ به باغ گلشن نیز شهرت دارد. مجموعه‌ای است که موزه سلاح‌های قدیمی، باغی ایرانی و کاخی سلطنتی در آن قرار دارند.

این باغ یکی از بزرگ‌ترین موزه سلاح‌های قدیمی در خاورمیانه را در خود جای داده است.

دریاچه مهارلو

برای لذت بردن از تفریحات زیبا و جذاب دیگر می‌توانید یک سفر یک روزه را به بیرون از شهر داشته باشید و از دریاچه مهارلو که به دریاچه صورتی نیز معروف است، و یکی از عجیب‌ترین تفریحات شیراز به شمار می‌رود نیز لذت ببرید. این دریاچه نمکی است و در فصل‌های خاصی از آب پر است. این دریاچه دارای جلبک‌های بسیار ریزی است که صورتی رنگ است و باعث زیبایی دوچندان این دریاچه می‌شود؛ زیرا رنگ دریاچه را به رنگ صورتی تغییر می‌دهد.

جاذبه‌های تاریخی شیراز

همچنین در این شهر جاذبه‌های تاریخی بسیار مهم نیز هست. از جمله:

ارگ کریمخان

یکی از آثار دوره زندیه به شمار می‌رود. در زمانی که شیراز پایتخت ایران بود، کریم‌خان زند این مکان را برای زندگی خود انتخاب کرد و این ارگ، به ارگ کریم‌خانی شهرت یافت.

حافظیه

آرامگاه حافظ یا حافظیه که در قبرستان خاک مصلی قرار دارد و محل قرار مناسبی است برای عاشقان حافظ تا سالانه دور یکدیگر جمع شوند و از شب‌های شعر زیبا لذت ببرند. اطراف آرامگاه درختان زیبا و بلند قرار دارد که این مکان را زیباتر کرده‌اند.

سعدیه

آرامگاه سعدی است که در کنار باغ دلگشا قرار دارد و یکی از مکان‌های تاریخی - ادبی شهر به شمار می‌رود.

جاذبه‌های مذهبی شیراز

از جمله جاذبه‌های مذهبی این شهر که می‌توان نام برد:

دروازه قرآن

دروازه قرآن یکی از معروف‌ترین مکان‌ها است که دروازه شهر به سمت شهر مرودشت به حساب می‌آید. در نزدیکی حافظیه و مقبره خواجوی کرمانی قرار دارد. یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های شهر است که با ورود به شهر می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید.

شاهچراغ

مقبره میر سید احمد، پسر امام موسی کاظم که ملقب به شاهچراغ است. مردم شیراز به این آرامگاه ارادت خاصی دارند و یکی از مکان‌های مذهبی است که افراد برای دریافت آرامش و معنویت به این مکان می‌روند.

تفریحات هیجان‌انگیز شیراز

تفریحات هیجان‌انگیز شیراز

پس از گذراندن لحظات زیبا در باغ‌ها و بوستان‌ها و مکان‌های تاریخی شیراز بهتر است شب‌های زیبا و لذت‌بخش را همراه با کیفیت بالا در هتل‌های مهم شیراز همچون هتل الیزه شیراز و هتل ارگ شیراز سپری کنید تا بتوانید در روزهای آینده سفر خود از تفریحات هیجان‌انگیز و جالب شیراز نیز لذت ببرید.

شاید کمتر کسی بداند که شهربازی و مراکز تفریحی شیراز یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های ایران است. در شیراز می‌توانید لذت و هیجان را به بالاترین نقطه خود برسانید. رفتن به بزرگ‌ترین شهربازی مسقف شیراز، راه رفتن بر پل‌های معلقی که در شیراز هستند و همچنین پرواز بر بالاترین نقطه‌های شهر، تفریحات جذابی است می‌توانید در شیراز از آن‌ها لذت ببرید.

استفاده از مجموعه تفریحاتی همچون شهربازی مسقف شیراز، مجموعه فان دی‌لند، پاراگلایدر، پاراموتور، ترامپولین، کارتینگ، زیپ لاین، پل معلق، سوارکاری.

همچنین از تفریحات شبانه در شیراز می‌توانید لذت ببرید. بهترین مقصد برای استفاده از شب‌های روشن در شیراز، ارگ کریم‌خان است. این قسمت از شهر همیشه زنده و سرحال است و شما می‌توانید از پیاده روی در ارگ، مجموعه وکیل و فالوده‌های خوشمزه شیرازی لذت ببرید.

یکی از مقاصد شب گردی شیراز می‌تواند پل معلق باشد که زیبایی و لذت بردن از این بخش شهر را دو چندان می‌کند.

سفر به شیراز بی‌شک بهترین و خاطره‌انگیز‌ترین سفری است که هر فردی می‌تواند تجربه کند، با آگاهی و آشنایی دقیق تمام مکان‌های گردشگری جذاب شهر و انتخاب بهترین آن، بی‌شک سفری لذت‌بخش را خواهید داشت.

نظر شما