شناسهٔ خبر: 66670367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس جمعیت اسلامی مقدونیه شمالی:

نسل‌کشی در غزه اقدامی ضد کل بشریت است

رئیس جمعیت اسلامی مقدونیه شمالی جنایات نسل‌کشی در غزه را اقدامی علیه کل بشریت دانست و گفت: حقیقتا عقل انسان از درک این حجم از فجایع و این سقوط اخلاقی عاجز است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، "شاکر افندی فطایی" در سخنانی در همایش مشورتی علمای جهان اسلام در استانبول ترکیه گفت: ما در دورانی قرار داریم که شاهد وزش طوفانی علیه اسلام هستیم که هدف از آن تحریف چهره اسلام و مسلمانان می‌باشد تا اینگونه ادعا کند که اسلام مانعی در برابر جهان نوین است.

وی افزود: ما امروز با پدیده اسلام‌هراسی روبه‌رو هستیم و در همین راستا تصادفی نیست که کشورهای جهان اسلام شاهد بروز جنایاتی مانند کشتار مردم و یا نسل‌کشی باشند، همانطور که در سوریه، عراق، لیبی، یمن و اخیرا در غزه روی داده است. حوادثی که به طور کلی صلح جهانی و جان بشریت را نیز به خطر انداخته است.

شاکر افندی خاطرنشان کرد: آنچه که در غزه علیه ملت فلسطین روی می‌دهد، حتی سالخوردگان، زنان، کودکان، خانه‌ها و همه نشانه‌های حیات نیز از آن در امان نبوده‌اند؛ و حقیقتا عقل انسان از درک این حجم از فجایع و این سقوط اخلاقی عاجز است.

رئیس جمعیت اسلامی مقدونیه شمالی تأکید کرد: همانا نسل‌کشی در غزه، فقط علیه فلسطینی‌ها نیست بلکه اقدامی ضدکل بشریت است.

وی افزود: دین اسلام، دین اخلاق است و به برابری بشریت و صلح و همزیستی و احترام به دیگری اهمیت داده و در برگیرنده همه ارزش‌ها است و همه مسلمانان در زمینه معرفی و تبلیغ دین اسلام و دعوت مردم وظیفه دارند.

گفتنی است، این همایش با حضور و سخنرانی دکتر حمید شهریاری، دبيركل مجمع جهانی تقريب و جمع کثیری از علمای جهان اسلام در روزهای 24 و 25 اردیبهشت ماه در استانبول ترکیه برگزار شد.
 

نظر شما