شناسهٔ خبر: 66670175 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نگرانی قهرمان جهان از اعزام یزدانی به مجارستان

 دارنده مدال طلا و نقره پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان با ابراز نگرانی از وضعیت حسن یزدانی گفت: او حدود ۲۰۰ روز در هیچ مسابقه رسمی حضور نداشته و اعزامش به مجارستان می‌تواند برای او چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، عباس حاج‌کناری اظهار کرد: با توجه به غیبت ۷ ماهه کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد، این نگرانی وجود دارد که در این مدت محدود تا المپیک نتواند به شرایط ایده‌آل برسد، هر چند که او از نوابغ کشتی کشورمان است و بهتر از هر فردی دیگری به وضعیت خود آگاه است. او باید در این مدت محدود با تمرینات حساب شده و فیزیوتراپی هر چه زودتر مشکل خود را برطرف کند و کما اینکه در مازندران تمرینات توانبخشی خوبی را پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: همیشه رقابت در آوردگاه المپیک برای هر کشتی‌گیری از حساسیت زیادی برخوردار است و با توجه به گذشت زمان شرایط برای او سخت خواهد شد. زمانی که در تیم ملی بودم، به وضوح می‌دیدم که او برای ترمیم آسیب خود زمانی زیادی صرف می‌کرد تا با آمادگی کامل به روی تشک باز گردد، اما او تا کنون تجربه چنین عمل سختی را نداشته و این شرایط شاید برای دارنده طلای جهان و المپیک، مانعی برای استمرار موفقیتش باشد.

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد سال ۱۹۹۷ جهان در کراسنویارسک روسیه، گفت: یزدانی مرد میدان‌های سخت است و می‌تواند با آمادگی در مسیر پاریس مدال ارزشمندی را در وزن ۸۶ کیلوگرم برای کشورمان بگیرد. نخستین گام یزدانی پس از مصدومیت بلند مدت، حضورش در رقابت‌های رنکینگ‌دار مجارستان (اواسط خرداد) است که با نظر کادر فنی اعزام خواهد شد تا شرایط جسمانی و آمادگی بدنی خود را محک بزند.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد بیان داشت: در صورتی که یزدانی شرایط لازم را نداشته باشد، کامران قاسم‌پور دیگر گزینه ما در این وزن است و البته در این خصوص فدراسیون و کادر فنی در نهایت باید تصمیم‌گیری کنند. امیدوارم هر فردی اعزام می‌شود با توانایی کامل به روی تشک برود.

حاج‌کناری همچنین با اشاره به انتخاب آرون بروکس به عنوان نماینده تیم ملی آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم در المپیک، گفت: زمانی که او در رده جوانان و امیدها حضور داشت، مبارزه‌هایش را از نزدیک دیدم و با فنون مختلف رقبای خود را شکست می‌داد. البته در انتخابی آمریکا، عملکرد متفاوتی داشت و با برنامه و البته پختگی کامل توانست در رده سنی بزرگسالان رقیب اصلی خود را شکست دهد و نماینده کشتی آمریکا در المپیک باشد.

حاج کناری خاطر نشان کرد: اینکه او می‌تواند به عنوان مدعی و پدیده المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم شناخته شود شاید درست به نظر نرسد، اما می‌تواند بسیاری از بزرگان این وزن را به چالش بکشد.

نظر شما