شناسهٔ خبر: 66670082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

افتتاح بخش دیالیز دارالشفای حرم حضرت شاهچراغ (ع)

با حضور استاندار فارس بخش همودیالیز دارالشفای حرم حضرت شاهچراغ علیه السلام افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبگزاری سلامت (طبنا) از فارس همزمان با دهه پربرکت کرامت و در آستانه سالروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی علیه السلام، بخش همودیالیز دارالشفاء تخصصی و فوق تخصصی حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام با حضور استاندار فارس افتتاح شد.

محمدهادی ایمانیه در حاشیه افتتاح این بخش درمانی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه گرامت و گرامی‌داشت مقام شاهچراغ علیه السلام گفت: با پیگیری‌های دارالشفای حرم مطهر و همکاری شرکت هونام طب نیاک شاهد استقرار و بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه دیالیز در سه نوبت کاری هستیم.

استاندار فارس با بیان اینکه سه دلیل اصلی نارسایی کلیه و از کار آفتادن آن که منجر به دیالیز می شود، فشار خون بالا، دیابت و بیماری قند و همچنین مصرف خودسرانه دارو است، افزود: متاسفانه شاهد افزایش روزافزون بیمارانی هستیم که نیازمند دیالیز می‌باشند.

عضو هیئت امنا دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه تصریح کرد: افق میان مدت دارالشفای حرم افزایش تخت‌های فعال دیالیز به تعداد ۲۵ نفر به صورت همزمان است تا ساکنین و مجاورین حرم مطهر از این مرکز استفاده کنند.

وی اظهارداشت: اگرچه در جمهوری اسلامی ایران دیالیز به صورت رایگان انجام می‌شود اما از عموم مردم و هموطنان تقاضا داریم از ابتلا به این بیماری با روش های گوناگون از جمله نظارت دائمی شرایط جسمی توسط پزشکان، جلوگیری کنند.

افتتاح بخش دیالیز دارالشفای حرم حضرت شاهچراغ (ع)

نظر شما