شناسهٔ خبر: 66669720 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو هیات علمی دانشگاه اردکان، جزء برترین شیمی‌دانان ایران

هادی کارگر عضو هیات علمی دانشگاه اردکان، جزء برترین شیمی‌دانان ایران در سال ۱۴۰۳معرفی شد.

صاحب‌خبر -

برترین شیمی‌دانان سال به انتخاب انجمن شیمی در سالن خوارزمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و همزمان با بیست و دومین کنگره سه روزه بین‌المللی شیمی ایران در چهار شاخه مختلف شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی معدنی و شیمی‌فیزیک با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم معرفی و از زحمات آنها تقدیر شد.

سیدمصطفی حبیبی خراسانی در رشته شیمی فیزیک استاد دانشگاه در سیستان و بلوچستان، شایسته دادفرنیا در رشته شیمی تجزیه استاد دانشگاه یزد، صادق رستم نیا رشته شیمی آلی از دانشگاه علم و صنعت ایران و هادی کارگر شیمی معدنی از دانشگاه اردکان برترین شیمی‌دانان کشور بودند که از آنها تجلیل شد.

محمدرضا ایروانی مشاور عالی رئیس انجمن شیمی در این کنگره و پیش از اعطای جوایز برترین شیمی دانان کشور گفت:بیش از ۱۵۰ نفر از شیمی‌دانان شاخه‌های مختلف را به عنوان شیمی‌دان طی سال‌های در کنگره‌های گذشته به عنوان برگزیده انتخاب کرده‌ایم. از سال ۱۳۷۳ تا ۱۴۰۲ از ۳۸ محقق و استاد شیمی‌عالی تقدیر شده است. در شیمی تجزیه نیز از ۱۳۷۲ تا ۱۴۰۱، ۴۰ استاد و محقق به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در رشته شیمی فیزیک از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۱، ۳۱ استاد و در رشته شیمی معدنی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۲، ۳۴ نفر از محققان و استادان برگزیده و تقدیر شده‌اند.

بیست و دومین کنگره سه روزه بین‌المللی شیمی انجمن شیمی ایران به مدت سه روز با حضور شیمی دانان برتر کشور و اعضای انجمن شیمی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

نظر شما