شناسهٔ خبر: 66669598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با فعال سیاسی اصولگرا مطرح شد

افزایش توانمندی مجلس جدید در مبارزه با فساد/ انتخابات الکترونیک سریع و دقیق است

فعال سیاسی اصولگرا برگزاری انتخابات الکترونیک را دقیق، سریع و آسان توصیف کرد و درباره شکل‌گیری مجلس دوازدهم گفت: توانمندی مجلس دوازدهم در مبارزه با فساد و نظارت بر عملکرد دولت افزایش پیدا خواهد کرد و مجلس پر چالشی به لحاظ تضارب افکار به وجود خواهد آمد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌صورت الکترونیک اظهار کرد: برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک موجب افزایش سرعت عمل، افزایش دقت و سهولت کار برای مردم خواهد شد و از معطل شدن آن‌ها در حوزه‌های دریافت رأی جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: با وجود نقاط مثبت برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک در بین قشر ضعیف و کم برخوردار، کم سواد و روستاییان اندکی سخت است چون ممکن است به دلیل اینکه آموزشی در این باره ندیده‌اند، آگاهی لازم را نیز نداشته باشند، به همین منظور استفاده از این ابزار برای آن‌ها قدری مشکل است.

فعال سیاسی اصولگرا درباره برگزاری استفاده از شیوه الکترونیک در انتخابات‌های آتی در کشور، تاکید کرد: اگر تا قبل از برگزاری انتخابات آتی آموزش‌های لازم به‌طور مستمر به مردم داده شود و عوام جامعه به‌ویژه قشر کم سواد و حواشی شهرها و روستاها بر این شیوه رأی‌دهی مسلط شوند، این روش بسیار مناسب است و می‌تواند به صرفه‌جویی هزینه‌ها و وقت افراد و نیز افزایش دقت و سرعت عمل کمک کند و در نتیجه انتخابات موثرتری برگزار شود و در عین حال جایگاه کشور را از نظر سیستم انتخاباتی در جهان ارتقا دهد.

وی در ادامه به تنوع سیاسی مجلس دوازدهم اشاره کرد و یادآور شد: شاهد مجلس متنوعی به لحاظ نحله‌های فکری در دوره دوازدهم خواهیم بود؛ اگرچه اکثریت این مجلس اصولگرایان هستند، اما با سلایق مختلف اصولگرایان تجلی پیدا کرده است.

ترقی خاطر نشان کرد: به‌نظر می‌رسد توانمندی مجلس دوازدهم در مبارزه با فساد و نظارت بر عملکرد دولت افزایش پیدا خواهد کرد و مجلس پر چالشی به لحاظ تضارب افکار به وجود خواهد آمد.

نظر شما