شناسهٔ خبر: 66669547 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید«اباصلت میرزایی»؛

پیرو خون شهدا باشید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید«اباصلت میرزایی» آمده است: از ولایت‌فقیه نگه‌داری کنید که اسلام را او زنده کرده است و به تمام دوست و آشنا وصیت می‌کنم، هر کس رهرو خون شهید نباشد، بر قبر من گذر نکند.

صاحب‌خبر -

پیرو خون شهدا باشید

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید «اباصلت میرزایی» در روستای موچان سربند از توابع شهرستان شازند، در پنجمین روز از مهرماه سال 1340 در خانواده‌ای کشاورز و متدین دیده به جهان هستی گشود.

تا کلاس پنجم ابتدایی درس خواند و در این مقطع تحصیلاتش را به پایان رساند. سپس برای یافتن کاری مناسب به تهران رفت تا هم خرج زندگی خویش را دربیاورد و هم کمک‌خرج زندگی خانواده باشد. هنگامی که زمان خدمت سربازی‌اش فرا رسید، در پانزدهم خردادماه سال 1359 به خدمت مقدس سربازی اعزام شد.  وی خدمتش را در دفاع از انقلاب و ایران عزیز سپری کرد و بعد از خدمت سربازی چون جبهه‌های دفاع را دیده بود مجدداً از طریق بسیج به عنوان نیروی مردمی داوطلبانه راهی آبادان و سپس دارخوین شد. او بسیجی گردان علی بن ابی‌طالب(علیهما السلام) از لشکر 17 بود که در بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال 1365 در منطقه پیچ انگیزه فکه به شهادت رسید.

پیکر مطهرش را در گلزار شهدای اراک به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

دعا به جان امام(قدس سره) و پیروزی رزمندگان را فراموش نکنید. از ولایت‌فقیه نگه‌داری کنید که اسلام را او زنده کرده است و به تمام دوست و آشنا وصیت می‌کنم، هر کس رهرو خون شهید نباشد، بر قبر من گذر نکند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما