شناسهٔ خبر: 66669532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جشنواره «امید فردا» بستری برای رشد شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان

زهرا فتحی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش زنجان گفت: جشنواره امید فردا بستری برای شکوفایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانش‌آموزان هنرمند و علاقمند به فرهنگ و هنر فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرایند برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امید فردا، عنوان کرد: این جشنواره امسال با برگزاری چهل و دومین دوره در پنج بخش (هنرهای آوایی، هنرهای دستی تجسمی، آفرینش‌های ادبی، فیلم و هنرهای نمایشی و رسانه و فضای مجازی ) با بیش از ۸۰ رشته و گرایش مختلف بستری برای شکوفایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانش‌آموزان هنرمند و علاقمند به فرهنگ و هنر فراهم کرده است. 

وی عنوان کرد: جشنواره چهل و دوم در استان زنجان نیز پس از اطلاع‌رسانی در بستر شبکه شاد و ارسال بخشنامه، ضمن برگزاری جلسات توجیهی در مناطق ۱۴ گانه، با ثبت‌نام در مرحله آموزشگاهی در سامانه نورینو آغاز به کار کرده و دانش‌آموزان و مدارس با استقبال گسترده در مشارکت و خلق آثار در گرایش‌های مختلف جشنواره خصوصا سرود و نقاشی گروهی و همگانی در مرحله‌های آموزشگاهی و سپس منطقه‌ای به رقابت پرداختند.

میرزایی به مرحله استانی این جشنواره‌ها نیز اشاره کرد و متذکر شد: در بخش استانی این جشنواره بیش از ۱۱۵۶ اثر در دبیرخانه استانی دریافت شد که آثار منتخب استانی نیز پس از داوری و ارزیابی تخصصی و تکمیل مستندات مطابق با شیوه‌نامه جشنواره در خرداد ماه به دبیرخانه کشوری جشنواره تحویل داده خواهد شد. 

او با بیان اینکه مرحله کشوری جشنواره نیز در تابستان سال‌جاری و به صورت حضوری در استان اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در بخش ارسال مستقیم آثار از طریق سایت جشنواره در رشته‌های سازهای بین‌الملل و برخی رشته‌های هنرهای دستی و تجسمی از استان زنجان ۲۵۲ اثر توسط دانش‌آموزان هنرمند استان به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شده است که در مرحله داوری قرار دارد.

به گزارش ایسنا، جشنواره سرود و نمایش،در دوره اول متوسطه با حضور بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در محل کانون فرهنگی تربیتی سهروردی و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار واز برترین‌ها با اهدا لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

نظر شما