شناسهٔ خبر: 66669136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد:

برگزاری رویداد ملی و سراسری برکت ایران

رستمی گفت:رویداد ملی و سراسری" برکت ایران "ویژه دهه کرامت و روز جمعیت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله استان کرمان از برگزاری رویداد ملی و سراسری" برکت ایران "ویژه دهه کرامت و روز جمعیت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: ماهیت اصلی  این رویداد با در نظر گرفتن جشن‌های دهه کرامت، خانواده و جمعیت برنامه‌ریزی شده است.


وی گفت: این رویداد را به واسطه وجود حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها )و حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در ایران و همچنین  تقارن دهه کرامت امسال با روز ملی جمعیت و اینکه وجود فرزندان بیشتر در خانواده‌ها سبب برکت خانه می‌شود نام گذاری شده است.

 

معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد:محورهای این رویداد مسابقه کتابخوانی، جشن‌های  خواهر و برادری، جشنواره بشرا ،عملیات جان من( نشست‌های بصیرتی)، عملیات سرود ،عملیات تئاتر، عملیات اکران فیلم، اجرای پویش‌های برکت خانه و محبت است .
این مقام مسئـول  با تشریح محورهای این رویداد  درباره جشن‌های خواهر و برادری ادامه داد: این جشن‌ها در بیش از ۵۴۰ نقطه شهرستانی با دعوت از خواهرها و برادرهای محله برای تجمع در یک جشن محوری برگزار می‌شود و در این مراسم از خواهرها و برادرهای نخبه و دارای مقام علمی ،کارآفرین فعال در خدمات اجتماعی و ...تجلیل و دختران شهدا نیز تکریم می‌شوند.

 

وی به جشنواره فرهنگی هنری بشرا در قالب پویش ریحانه و تولید محتوا با موضوع دختران اشاره و اظهار کرد: جشن های بانوی کرامت در محلات  ،پویش چتر مهربانی شامل بازدید از مراکز نگهداری دختران معلول و اهدای هدیه به آنان توسط بسیج جامعه زنان اجرا می‌شود.

وی همچنان به اجرای سرود به صورت سیار و کاروان شادی در اماکن و معابر پر تردد، عملیات جان من شامل نشست‌های بصیرتی با موضوعات جمعیت، سیر نمایشگاهی و ارائه محتوای آن به مردم به ویژه بانوان اشاره کرد و گفت مسابقه بر خط ایران جوان بمان ،تئاتر پاتوقی با موضوع جمعیت، اکران فیلم با موضوع جمعیت و خانواده در پایگاه‌ها و مساجد از محورهای این عملیات بزرگ فرهنگی است.


وی پویش برکت خانه را روایت تجربه والدین از حضور و برکات فرزندان در خانواده و پویش محبت را هدیه دادن خواهرها و برادرها به یکدیگر به نیت حضرت معصومه (سلام الله علیها )و امام رضا (علیه السلام) را از دیگر عناوین این رویداد دانست.

معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: بسته‌های فرهنگی پشتیبان از جمله سیر نمایشگاهی، کتاب، سرود ،نماهنگ و پوستر در اختیار رده‌های بسیج قرار می‌گیرد.

نظر شما