شناسهٔ خبر: 66668782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر دفاع جدید روسیه: باید برای پیروزی به رویکردهای کارآمد و نوآورانه متوسل شود

آندری بلوسوف، وزیر دفاع جدید روسیه، گفت که قصد دارد کارایی نظامی را بهبود بخشد و تلفات میدان نبرد را کاهش دهد تا روسیه در جنگ اوکراین که سومین سال خود را پشت سر می‌گذارد، پیروز شود. آندری بلوسوف، وزیر دفاع جدید روسیه، گفت که قصد دارد کارایی نظامی را بهبود بخشد و تلفات میدان نبرد را کاهش دهد تا روسیه در جنگ اوکراین که سومین سال خود را پشت سر می‌گذارد، پیروز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، آندری بلوسوف، وزیر دفاع جدید روسیه، گفت که قصد دارد کارایی نظامی را بهبود بخشد و تلفات میدان نبرد را کاهش دهد تا در جنگ اوکراین که سومین سال خود را پشت سر می‌گذارد، پیروز شود.

طبق گزارش بلومبرگ، بلوسوف روز سه‌شنبه هنگام تایید انتصاب وی به قانونگذاران در مجلس علیای روسیه گفت: «هر روبلی در بودجه دولتی که در نهایت شهروندان ما می‌پردازند باید بیشترین تأثیر را داشته باشد». او گفت که روسیه باید برای تضمین پیروزی به "هر چیزی کارآمد و نوآورانه" متوسل شود.

وی در جلسه استماع پارلمان روسیه اظهار داشت: البته وظیفه اصلی دستیابی به پیروزی و حصول اطمینان از دستیابی به اهداف نظامی-سیاسی عملیات نظامی ویژه روسیه است؛ این اهداف نظامی و سیاسی توسط پوتین تعیین شده است.

بلوسوف افزود: در عین حال، می‌خواهم به طور خاص بر این موضوع تاکید کنم که این اهداف باید با «حداقل تلفات انسانی» حاصل شود.

نامزد تصدی سمت وزیر دفاع روسیه ادامه داد: هر چیزی که در کشور مؤثر و پیشرفته است باید برای رسیدن به پیروزی به کار گرفته شود تا این اطمینان حاصل شود که نیرو‌های مسلح می‌توانند وظایف خود را انجام دهند.

بلوسوف گفت که روسیه برای اینکه بتواند در میدان نبرد با اوکراین جلوتر بماند، باید روش‌های جدیدی برای جنگ تدبیر و به کار بگیرد.

بلوسف معاون سابق نخست وزیر روسیه برای تصدی وزارت دفاع پیشنهاد شده است؛ وزارتخانه‌ای که شویگو پیش از این عهده‌دار مسوولیت آن بود.

شویگو در کابینه جدید به عنوان دبیر شورای امنیت روسیه فعالیت خواهد داشت. بدین ترتیب،  نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه با این مسوولیت خداحافظی کرد.

بلوسوف ۶۵ ساله در مقاطع مختلف سمت‌های دستیار رئیس دولت ولادیمیر پوتین در مسائل اقتصادی، وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه، مدیر بخش اقتصاد و دارایی دولت، مدیرکل مرکز تحلیل‌های اقتصاد کلان و پیش‌بینی‌های کوتاه مدت بود و قبل از سال ۱۹۹۱ در آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی (آکادمی علوم روسیه کنونی) کار می‌کرد.

بلوسوف از ۳۰ آوریل تا ۱۹ مه ۲۰۲۰، در مدت زمان بستری شدن میخائیل میشوستین نخست‌وزیر در بیمارستان به دلیل عفونت ناشی از ویروس کرونا، به عنوان سرپرست کابینه خدمت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما