شناسهٔ خبر: 66668336 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سازمان مدیریت استان تهران خبر داد

تهیه طرح پیوند شرکت‌های دانش بنیان با صنعت و کشاورزی استان تهران/احیاء واحدهای راکد و غیرفعال

سیدمیثاق اختر

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تهیه طرح جامع پیوند پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با صنعت و کشاورزی استان تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

حشمت الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند اشتغالزایی در سطح استان تهران گفت: در حوزه اقتصادی اهدافی همچون رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری متناسب با ساختار جمعیت فعال، جمعیت تحصیل کرده و جمعیت جوان استان و دستیابی به جایگاه مناسب استان در سطح ملی و فراملی در فعالیت‌های اقتصادی و تولید پیگیری می‌شود.

وی افزود: در حقیقت به منظور تحقق این اهداف برنامه‌هایی حول تقویت و تعادل‌بخشی فعالیت‌های اقتصادی دارای مزیت رقابتی در استان، حفظ و ارتقای صنایع برتر و در حال رشد، حفظ و تقویت خدمات برتر و خدمات ۹ گانه اجتماعی، تعادل بخشی صنایع غیر برتر، بقا و افزایش بهره‌وری کشاورزی و رونق صنعت گردشگری در استان تهران، ارائه‌ شده است. 

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: در همین راستا تهیه طرح جامع پیوند پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان استان تهران با صنعت و کشاورزی استان در راستای افزایش بهره وری و کاهش مصرف منابع و احیاء واحدهای راکد و غیرفعال با همیاری نهادهای مسئول از برنامه‌های اجرایی است که به صورت جدی درحال پیگیری است.

وی تأکید کرد: همچنین برنامه‌های اجرایی در سال جدید که با همیاری نهادهای مختلف پیگیری و اجرا خواهد شد، شامل برنامه‌ریزی برای تجهیز صنایع بزرگ و شهرک‌های صنعتی استان به پایشگرهای مصرف آب و آلودگی‌های محیطی، تدوین طرح جامع و تهیه نقشه الگوی کشت محصولات کشاورزی در هر یک از مناطق پنج‌گانه، بهبود سازوکار نظارتی حفاظت از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، باغی، طبیعی و مناطق چهارگانه حفاظتی و ساماندهی فعالیت‌های کشاورزی متناسب با سطح آب‌بری محصولات خواهد بود.


انتهای پیام

نظر شما