شناسهٔ خبر: 66668322 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نگاهی به جنبش اعتراضی حمایت از فلسطین

ساکتین نسل‌کشی را آنفالو کن!

کاربران شبکه های اجتماعی سلبریتی‌هایی که در قبال غزه سکوت کرده‌اند را با آنفالو کردن، مجازات می‌کنند.

صاحب‌خبر -

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: افراد سرشناسی که در قبال نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه سکوت کرده‌اند، با خشم طرفدارانشان در سراسر جهان روبرو شده‌اند. کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه در شبکه اجتماعی تیک‎تاک با پیوستن به جنبش #blockout۲۰۲۴ از دنبال کردن صفحات کاربری بازیگران، خواننده‌ها و چهره‌های سرشناس دنیای مد دست کشیده و هیچ محتوایی را که مربوط به این افراد باشد دنبال نمی‌کنند، امری که می‌تواند ضربه اقتصادی قابل توجهی را به آنان وارد کند. به این ترتیب که کاهش دنبال کنندگان‌، به کاهش بازدیدکنندگان از تبلیغاتی منجر می شوند که سلبریتی‌ها در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند و همین امر، سیر نزولی درآمد آنان را از تبلیغات به دنبال دارد.

کیم کارداشیان مدل و سلبریتی آمریکایی، کیلی جنر چهره معرف شبکه‌های اجتماعی، تیلور سوئیفت خواننده آمریکایی، سلنا گومز خواننده و بازیگر آمریکایی، زندایا بازیگر آمریکایی، مایلی سایروس خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی و جری ساینفلد بازیگر و کمدین آمریکایی از جمله افرادی هستند که نامشان در این فهرست دیده می‎شود.

ببینید:

دختر فوتبالیستی که در غزه به شهادت رسید + تصاویر

غزه؛ سرزمین گورهای جمعی

این جنبش اعتراضی هفته گذشته و در جریان گردهمایی سالانه هنرمندان و طراحان مد موسوم به «مت گالا» در نیویورک اوج گرفت، زمانی که رژیم‌صهیونیستی از تصمیم خود برای حمله به شهر رفح پناهگاه نزدیک به یک میلیون فلسطینی با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی خبر داد.

آمار ریزش دنبال‌کننده‌ها در شبکه‌های اجتماعی

سلنا گومز بازیگر و خواننده آمریکایی

یک میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام

۱۰۰هزار دنبال کننده در شبکه ایکس

زندایا، بازیگر و خواننده آمریکایی

۱۵۳هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام

۴۰ هزار دنبال‌کننده در شبکه ایکس

کیم کارداشیان اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی

۷۸۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام

کایلی جنر چهره تلویزیونی و تاجر

۵۴۰ هزار دنبال‎کننده در اینستاگرام

۵۳ هزار دنبال‎کننده در شبکه ایکس

بیلی آیلیش خواننده و ترانه‎سرا

۱.۱ میلیون دنبال‎کننده در اینستاگرام

بیانسه‎ خواننده و ترانه سرا

۶۸۹ هزار دنبال‎کننده در اینستاگرام

ریحانا خواننده و بازیگر

۱۱۰ هزار دنبال‌کننده در شبکه ایکس

منبع: یورونیوز

واکنش برخی از کاربران شبکه های اجتماعی

@DrKarimWafa

جنبش #Blockout۲۰۲۴ یک حرکت بزرگ است که در آن ما هر فرد مشهوری را که در مورد فلسطین صحبت نکرده یا خواستار آتش‌بس نشده است را مسدود می‌کنیم. این یک جنبش جهانی است. سلبریتی‌ها از توجه ما ارتزاق می‌کنند. اگر این توجه را از آنان دریغ کنیم نفوذشان را از دست می‌دهند.

@WildernessWypt

جنبش #blockout۲۰۲۴ در واقع برای رفاه عاطفی شما خوب است. افراد مشهور امروزه به بیلبوردهای انسانی تبدیل شده‌اند که شرکت‌های چند میلیارد دلاری از آن‌ها استفاده می‌کنند تا میل ذاتی ما به هنر و موسیقی و خلاقیت را علیه ما به‌کار ببرند.

@GuyWhoConquers

کیم کارداشیان یک روز پس از آغاز جنبش #blockout۲۰۲۴ ۳ میلیون دنبال‌کننده خود را از دست داد. حامیان فلسطین افراد مشهوری را که به خاطر ترس از اسرائیل در مورد فلسطین سکوت کرده و یا از جنایات آنان در غزه حمایت می‌کنند را کنار می‌گذارند.

@adnoidonsteroid

قدرت ما در افزایش تعداد ماست! جنبش #BLOCKOUT۲۰۲۴ کارآمد بوده و افراد مشهور و اینفلوئنسرها را به وحشت انداخته است. ما باید این روند را ادامه دهیم و درباره اینکه چگونه می‌توانیم الگوریتم‌ها را بیشتر بشکنیم اطلاعات خود را بیشتر کنیم.

@haha_daisy

جنبش #Blockout۲۰۲۴ در حال ترند شدن است، حرکتی که افراد را تشویق می‌کنند تا سلبریتی‌های مشکل‌ساز را در همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود کنند تا درآمد تبلیغاتی خود را از دست بدهند. انصافاً این کار ساده‌ای است که ارزش انجام دادن دارد تا این افراد متوجه شوند که سکوت‎شان درباره مسائل اجتماعی می‌تواند برایشان گران تمام شود.

@dyknosetradamus

این واقعیت که چند روز پس از آغاز جنبش #Blockout۲۰۲۴ هنرمندانی در اندازه آریانا گرانده که تا پیش از این حرکت کوچکترین قدمی در حمایت از فلسطین برنداشته بود حالا از دولت آمریکا می‌خواهد که آتش فوری در غزه برقرار شود نشان می‌دهد که این جنبش تا چه اندازه تأثیرگذار است. هر کس چنین حرکت‌هایی را انکار می‌کند یا نادان است یا نفعش در ناکارآمدش چنین اقداماتی است.

@Zyberia

ما می‌توانیم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم جنبشی مشابه #Blockout۲۰۲۴ را به راه بیندازیم و از سیاستمداران نیز مطالباتی مشابه مطالباتمان از سلبریتی‌ها داشته باشیم. با این حال فعلا از همین حرکت فعلی استقبال می‌کنم و همه کسانی که از پلتفرم‎های خود برای محکوم کردن جنایات اسرائیل استفاده نمی‌کنند را مسدود می‌کنم. فلسطین را آزاد کنید.

ساکتین نسل‌کشی را آنفالو کن!

@artopathic

بخشی از انقلاب دیجیتال و جنبش #Blockout۲۰۲۴ علیه طبقه حاکم، فرهنگ سلبریتی، مصرف‌گرایی، نژادپرستی، سرمایه‌داری و استعمار و هر گونه تبعیض و بی‌عدالتی باشید! برای فلسطین، سودان، کنگو! برای بشریت و برای سیاره ما!

@snugdeal۳r

اگر افراد مشهور را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نکنید نمی‎توانند درآمد کسب کنند. وقتی این افراد از پلتفرم‌ها برای ترویج خوبی استفاده نمی‌کنند باید کنار گذاشته شوند. فرهنگ سلبریتی باید از بین برود. توجه ما به آنها اجازه می‌دهد تا ثروتمند شوند در حالی که از امکاناتی که خیلی از مردم جهان به آن دسترسی ندارند برای امور اجتماعی استفاده نمی‌کنند.

@intro_lua

جنبش #blockout۲۰۲۴ برای غیرعادی سازی مهم است. وقتی هنرمندان، اینفلوئنسرها و افراد مشهور طوری رفتار می‌کنند که انگار نسل‌کشی در غزه وجود ندارد به نابودی زندگی فلسطینی‌ها و جنایات اسرائیل کمک می‌کنند. ما در دنیاهای مختلف زندگی نمی‎کنیم. آنها می‌دانند چه اتفاقی دارد می‌افتد.

ساکتین نسل‌کشی را آنفالو کن!

نظر شما