شناسهٔ خبر: 66668124 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لیگ برتر انگلیس؛

تاتنهام ۰ - ۲ منچسترسیتی/ لندنی‌ها جام را از شهرشان به منچستر فرستادند + فیلم

منچسترسیتی در دیدار معوقه خود مقابل تاتنهام با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید تا صدرنشینی خودش را پیش از شروع هفته پایانی قطعی کند.

صاحب‌خبر -

در دیداری معوقه از سی و چهارم لیگ برتر انگلیس، تیم‌های تاتنهام و منچسترسیتی در لندن به مصاف هم رفتند که سیتیزن‌ها با دو گل پیروز شدند و در آستانه قهرمانی قرار گرفتند.

تنها امید آرسنال برای قهرمانی در این فصل لیگ جزیره این بود که امشب تاتنهام بتواند منچسترسیتی را متوقف کند. به دلیل اینکه بازی آخر سیتی در این فصل در اتحاد و مقابل کریستال پالاس است و بازی سختی محسوب نمی‌شود، آرسنالی‌ها فقط به همشهریشان تاتنهام امید داشتند تا کاری برایشان کند، اما این اتفاق نیفتاد و زور شاگردان پوستکوغلو به شاگردان گواردیولا نرسید.

تلاش سیتی برای گلزنی در نیمه نخست نتیجه نداد، اما در اوایل نیمه دوم و در دقیقه ۵۱ روی حرکت فیل فودن از سمت چپ و پاس گل عالی دیبروینه، ارلینگ هالند گل اول سیتی را به ثمر رساند. با این پاس گل، کوین دیبروینه، با ۱۱۲ پاس گل با عبور از سسک فابرگاس، دومین پاسور تاریخ لیگ جزیره شد. رایان گیگز با ۱۶۲ پاس گل همچنان بهترین پاسور تاریخ لیگ برتر است.

<div id="video-display-embed-code_19311882"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8734475/19311882?width=400&height=300"></script></div>

تاتنهام که برای زنده نگه داشتن شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، باید این بازی را می‌برد، بعد از دریافت گل هجومی‌تر شدند و چند حمله روی دروازه سیتی طرح ریزی کردند که در یکی از این موقعیت ها، کریستین رومرو بازیکن تاتنهام با زانو در صورت ادرسون مورائس دروازه بان سیتی رفت و او را به شدت مصدوم کرد. ادرسون دقایقی بعد به بازی برگشت، اما گواردیولا ترجیح داد در ۲۰ دقیقه آخر بازی او که هنوز خیلی سرحال نشده بود، تعویض کند و استفان اورتگا را به جای او به زمین فرستاد. تعویضی که خود ادرسون از آن به شدت عصبانی و ناراحت بود،   اما اورتگا دروازه بان تعویضی سیتی، تنها چند دقیقه بعد شانس قهرمانی را برای تیمش زنده نگه داشت. او در مصافی تک به تک، یک موقعیت بسیار عالی را از سون هیونگ مین ستاره کره‌ای تاتنهام گرفت و ناجی تیمش شد.

<div id="video-display-embed-code_19311883"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8734475/19311883?width=400&height=300"></script></div>

در دقیقه ۹۱ جرمی دوکو برای سیتی یک پنالتی گرفت و هالند ضربه پنالتی را به گل دوم سیتی تبدیل کرد تا کار این مسابقه و رویای آرسنال برای قهرمانی تمام شود.

<div id="video-display-embed-code_19311884"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8734475/19311884?width=400&height=300"></script></div>

شاگردان پپ با این پیروزی ۸۸ امتیازی شدند و با دو امتیاز بیشتر نسبت به آرسنال، در صدر جدول لیگ جزیره قرار گرفتند. سیتیزن‌ها یکشنبه هفته آینده با پیروزی مقابل وست هم در هفته پایانی، می‌توانند جشن قهرمانی بگیرند. تاتنهام هم با ۶۳ امتیاز در رتبه پنجم باقی ماند و شانس رسیدن به استون ویلا در رتبه چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان را از دست داد و آنها فصل را در همین رتبه به پایان خواهند برد.

خبرنگار: مسیح درخشنده

نظر شما