شناسهٔ خبر: 66668112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۴۴۶ مدال کشوری و ۱۲ مدال بین‌المللی حاصل تلاش ورزشکاران هرمزگانی طی یک سال گذشته

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان از کسب ۴۴۶ مدال کشوری و ۱۲ مدال بین‌المللی توسط ورزشکاران هرمزگانی طی سال ۱۴۰۲ خبر داد. مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان از کسب ۴۴۶ مدال کشوری و ۱۲ مدال بین‌المللی توسط ورزشکاران هرمزگانی طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، مظفر خادمی مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل مذکور طی سال ۱۴۰۲، توجه جوانان را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: بدون شک یکی از اصلی‌ترین نیازهای جامعه جوان در استان، حمایت از آن‌ها در حوزه ایجاد شغل است که در این راستا طی سال گذشته ۱۱ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی خرد به جوانان جویای شغل اعطا شده است.

 

وی با اشاره به لزوم فراهم نمودن بسترهای ازدواج آسان در جامعه، افزود: در این راستا طی سال گذشته مراسم ازدواج آسان در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، میناب، پارسیان و دو مرحله در شهرستان قشم برگزار شد و جمع ‌کثیری از جوانان به خانه‌ی بخت رفتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان بر ضرورت ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج به جوانان تاکید کرد و بیان کرد: در این راستا بیش از ۲۱۰ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در یک سال گذشته برگزار شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مراکز مشاوره‌ی استان طی سال گذشته ۴ مجوز جدید جهت تاسیس این مراکز در شهرستان‌های مختلف استان صادر شده است و همچنین بیش از ۶۰۰ جلسه مشاوره رایگان توسط مراکز مشاوره استان به افراد نیازمند مشاوره ارائه شده است‌.

مظفر خادمی تأکید کرد: در سال ۱۴۰۲ ، هفت سازمان مردم نهاد جدید نیز در حوزه جوانان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند‌. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ارائه گزارشی از حوزه ورزش استان نیز گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته در استان ۶۵ هزار و ۶۶۱ نفر هستند که از این بین ۴۳ هزار و ۳۸۳ نفر را آقایان و ۲۲ هزار و ۲۷۸ نفر از جمع بانوان فهیم استان هستند.

وی ادامه داد: طی سال گذشته در استان هرمزگان موفق شدیم از ۱۵۲ مسابقه ورزشی و همایش ملی میزبانی کنیم که ۲۲ مسابقه در سطح قهرمانی کشور و منطقه‌ای بود و ۱۳۰ مسابقه نیز مربوط به لیگ‌های مختلف برتر بود.

خادمی عنوان کرد: میزبانی از سه اردوی تیم ملی تحت عنوان اردوی تیم ملی هندبال ساحلی جوانان کشور، اردوی تیم ملی ‌کشتی نوجوانان و اردوی تیم ملی فوتبال با تیم بلاروس از دیگر افتخارات حوزه ورزش در استان هرمزگان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: با تلاش‌ها و حمایت‌های انجام شده و همت بالای ورزشکاران استان، سال ۱۴۰۲ سالی پر از موفقیت برای ورزش استان بود و ورزشکاران هرمزگانی در میادین ملی موفق شدند ۴۴۶ مدال کشوری را کسب کنند.

وی بیان کرد: این مدال‌ها شامل ۱۶۰ مدال طلا، ۱۳۲ مدال نقره و ۱۵۴ مدال برنز بود که از این بین ۲۶۲ مدال سهم آقایان و ۱۸۴ مدال سهم بانوان بود.

خادمی تأکید کرد: در مسابقات بین‌المللی نیز هرمزگانی‌ها با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ موفق به افتخار آفرینی برای کشور شدند که کسب ۴ طلا، ۲ نقره و یک برنز در مسابقات جهانی و آسیایی در رشته‌های بدنسازی، قایقرانی، قایقرانی جانبازان، شطرنج جانبازان و والیبال نشسته از این دست موفقیت‌ها بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: سال گذشته تیم آوش خلیج‌فارس به نمایندگی از کشور عزیزمان در مسابقات قایقرانی کاپ جهانی چین توانست به قهرمانی دست پیدا کند و تیم فوتسال فولاد هرمزگان نیز به نمایندگی از ایران در مسابقات فوتسال کارگری ترکیه موفق کسب رتبه نائب قهرمانی شد‌.

 

نظر شما