شناسهٔ خبر: 66667875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برنامه‌ریزی ۷ دوره دو سالانه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) تا سال ۱۴۱۵ / کرامت و حقوق انسان؛ موضوع کنگره ششم

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: تبعیض، کرامت، حقوق انسانی و خانواده از جمله موضوعاتی است که برای ۷ دوره ۲ سالانه تا سال ۱۴۱۵ به تعیین محورهای عدالت، تبعیض، کرامت، حقوق انسانی و خانواده برای ۷ دوره ۲ سالانه برنامه ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر عبدالحمید طالبی در اختتامیه پنجمین کنگره بین المللی امام رضا(ع)، به پیشینه برگزاری این کنگره اشاره و عنوان کرد: این کنگره در سال ۶۲ باهدف آغاز یک حرکت علمی و تحقیقاتی در زمینه شناساندن سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام هشتم(ع) آغاز به کار کرد و تا ۷۲ چهار کنگره برگزار شده است که در تداوم این کنگره ها، با تاکید تولیت محترم آستان قدس رضوی، احیای کنگره بارویکرد نوین و اندیشه‌های تمدن ساز امام رضا(ع) درسطح ملی و جهانی دردستور کار قرار گرفت.

وی اهداف کلان کنگره در حرکت پیش رو را، تحکیم اندیشه تمدنی، تقویت فرهنگ مقاومت اسلامی، خوانش جدید از اندیشه امام رضا(ع)، ایجاد فضای فرهنگی و ارتباط جهانی، ایجاد مفاهمه در خصوص عدالت از جمله کرامت، رفع تبعیض در جهان، دستیابی به راه حل‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، حوزه تمدنی، اخلاقی و معرفتی در دنیا دانست. 

وی با بیان این که درسال ۱۴۰۱ دبیرخانه کنگره، فعال و با حکم تولیت محترم دکتر سعید رضا عاملی به دبیری آن انتخاب شد، از موضوع عدالت برای همه و ظلم به هیچ کس به عنوان چراغ راه دوره پنجم یاد کرد. 

وی با اشاره به پیام تصویری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جمع اعضای کمیته علمی کنگره، اظهارداشت: حضرت آقا فرمودند: وظیفه ما معرفی امام رضا (ع) به دنیا با جنبه قداست ائمه، درس‌ها و سیاست است و بخش سیاست خیلی مهم است، چون ایجاد جامعه اسلامی بدون ایجاد حکومت اسلامی امکان پذیر نیست.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، در ادامه استخراج، تلخیص و انتشار پیام‌های مناسب را خواسته دیگر مقام معظم رهبری ذکر کرد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان‌قدس رضوی با سپاسگزاری از همکاری موسسات، دانشگاه ها و اندیشمندان در ایران و سایر کشورها از برگزاری ۵۰ پیش نشست در ۲۴ کشور در جریان این گنگره خبرداد و با بیان این که کنگره پنجم، سبز و بدون کاغذ برگزار شد، گفت: طی دو روز برگزاری رسمی کنگره پنجم(۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) ۹۲ استاد و صاحب نظر از ایران و ۳۵ کشور این اجلاسیه را در ۲۰نشست تخصصی همراهی کردند که در همین راستا دبیرخانه، دو جلد مجموعه مقالات به زبان‌های انگلیسی، فارسی و عربی، ۲۰۰مقاله را به زیور طبع آراسته است که دراین مراسم توسط ریاست محترم جمهوری و تولیت آستان قدس رونمایی و در دسترس علاقمندان مکتب اهل بیت(ع) قرارمی‌گیرد.

طالبی در پایان با قدرشناسی از تمامی کسانی که در مسیر اجرایی شدن کنگره پنجم همکاری کرده‌اند، اعلام کرد: ششمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع)، باعنوان اندیشه تمدنی امام رضا(ع)، کرامت و حقوق انسان به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

نظر شما